سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست تیم کوهنوردی نوش آباد خبرداد:

شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز علم کوه خودنمایی می کند

تیم 14 نفره کوهنوردی نوش آباد با پرچم شهر زیرزمینی این شهر به قله چهار هزار و 850 متری علم کوه مازندران، به عنوان دومین قله بلند ایران صعودکرد.

سرپرست تیم کوهنوردی نوش آباد، در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : این صعود از مسیر قرارگاه ونداربن آغاز شد که در ادامه جاده خاکی قرارگاه کوهنوردی رودبارک به سمت تنگ گلو و در کنار آبادی ونداربن قرار دارد.

مصطفی قدیری نوش آبادی اظهار کرد: این صعود در مسیرشمالی از سمت یخچال علم چال و دیواره علم کوه انجام شد که از مسیرهای دست به سنگ و دیواره ای کاملا فنی هستند.

به گفته وی، بسیاری از کوهنوردان که قصد صعود از مسیرهای دیواره و گرده آلمان ها را دارند از این اقامتگاه استفاده می کنند.

 وی افزود: از قرارگاه کوهنوردی رودبارک بیش از یک ساعت راه خاکی و ناهموار تا تنگ گلو وجود دارد که ابتدای مسیر کوهنوردی علم کوه می باشد.

قدیری اظهار داشت: بعد از حدود دو ساعت کوهنوردی، دشت حصارچال است که در ارتفاع ۳۴۰۰ متری است که با کوههای  چهار هزار متری احاطه شده است و با سرعت معمولی بین ۴ تا ۶ ساعت زمان برای رسیدن به قله وقت نیاز است.

وی در پایان تصریح‌کرد: تیم کوهنوردی نوش آباد پیش از این به قله های کرکس نطنز ، شیرکوه یزد، الوند همدان، برف انبار قم   توچال تهران و سنبران با هدف معرفی جاذبه های گردشگری ایران و حفاظت از محیط زیست صعود داشته است.          

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.