سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد؛

17طرح ملی منابع طبیعی درجنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:17 طرح‌ ملی و 10طرح استانی با اعتباری بیش از 111 میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدحسن کردستانی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت  گفت:با بهره‌برداری از این طرح ها برای هشت هزار و 843 نفر در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: 9 طرح در شهرستان جیرفت، چهار طرح در شهرستان منوجان و در شهرستان‎های کهنوج، قلعه‌گنج، عنبرآباد و فاریاب هر کدام سه طرح و در شهرستان رودبار جنوب 2 طرح افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

کردستانی تصریح کرد: 10 طرح عملیات سنگ ملاتی، پنج طرح جنگل‌کاری و نهال، چهار طرح عملیات سنگی‌گابیونی ، احداث بادشکن بیولوژیک، مدیریت هرزآب، تولید نهال، پاسگاه حفاظتی، عملیات خاکی، دیوار ساحلی سنگی ملاتی و عملیات خاکی و تثبیت سرریز سنگی‌ملاتی در هفته دولت آماده بهره‌برداری و یاکلنگ‌زنی در این شهرستان ها است.

وی با قدردانی از اداره‎ ثبت اسناد و املاک جنوب کرمان افزود: در راستای اجرای طرح‌های 'هفت و حامی'، بیش از 95 درصد عرصه‌های ملی جنوب کرمان کاداستر و از مستثنیات قانونی مردم تفکیک و مشخص شده‌ که با ادامه این روند تا پایان سال جاری شاهد برگزاری جشن ممیزی اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت در جنوب کرمان هستیم.


کردستانی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم، گام مؤثری در راستای بهبود سطح منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه جنوب کرمان برداریم.

مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی ویا در محدوده منابع طبیعی محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح های منابع طبیعی درجنوب کرمان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.