سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منتخب مشهد؛

همه برنامه‌های من براساس شهروند محوری خواهد بود/درباره روزنامه شهرارا هنوز تصمیمی نگرفتم

شهردار منتخب مشهد گفت: تلاشم اینست که در طول عمرم قانونمدار باشم و تازمانی که رسما به عنوان شهردار انتخاب نشده ام، در شهردای نشستی برگذار نکنم و تماس‌های فراوان خبرنگاران علت برگذاری این نشست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ تقی زاده خامسی امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در دبیرستان حکیم نظامی گفت:دبیرستان حکیم نظامی را انتخاب کردم که خود در گذشته دانش آموز آن بودم. امروز آمده ام بگویم من دانش آموزم و نقد سازنده خود را به عنوان رسانه از من دریغ نکنید.

 
وی با تاکید براینکه همه برنامه‌های من براساس شهروند محوری خواهد بود، بیان کرد:دو چشم انداز در جهت مدیریت شهری دارم که یکی مشهد کلان شهری شهروند محور و چشم اندار دوم شهرداری، نهادی پاسخگو، مشارکت پذیر، بدون فساد است.

شهردار منتخب مشهد گفت:اهداف من تو‌انمندسازی مردم، بکارگیری سیستم‌های مدرن و تعامل سازنده با مدیران است که امیدوارم با تعامل سازنده با مدیران محلی و ملی به این اهداف دست یابم.

تقی زاده خامسی در خصوص تغییر مدیران شهرداری نیز افزود:فعلا درحال ارزیابی مدیران کنونی شهر هستم، اکثریت آن‌ها تغییری نخواهند کرد؛ بنا ندارم از تهران به مشهد مدیر بیاورم پس از ۳۰ سال تجربه کاری، می‌دانم که نباید اتوبوسی نیرو آورد، مگر دوستانی که خودشان نخواهند با من کار کنند.


وی افزود: بناندارم کارمندی به شهرداری اضافه کنم، ولی درخصوص تغییر مدیران درحال بررسی هستم و اگر شما هم فردی را می‌شناسید که لیاقت مدیریت میانی یا ارشد را دارد، معرفی کنید. تقی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری در دوره گذشته گفت: به تمام کار‌های شهرداری گذشته احترام می‌گذارم، شهردار پیشین و شورای چهارم هرچه در توان داشتند برای این شهر گذاشتند.

او اضافه کرد: همه سنت تشکر از خدمت‌گزاران را باید ادامه دهیم، کار کردن برای شهری مانند مشهد سخت و دشوار است و همتی شبانه روزی می‌خواهد.
شهردار منتخب مشهد اضافه کرد: من با همه از جمله اعضای شورای شهر تعامل دارم، ولی تصمیم گیرنده نهایی، خودم هستم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بلندمرتبه سازی در شهر گفت: با برج سازی مخالف نیستم، شهری مانند مشهد به برج‌سازی نیاز دارد، اما در جای خودش.

تقی زاده خامسی با انتقاد از به کارگیری تعداد بالای نیرو در الیت اظهار داشت: تا کنون وضعیت این چنینی که ۷۰۰ نفر را برای کار هوشمند استخدام کنیم در هیچ جای دنیا ندیدم.

وی همچنین با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت الیت افزود: مردم مشهد از وضعیت الیت ناراضی هستند، قطعا این مورد را بررسی خواهم کرد.

شهردار منتخب مشهد عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و اینکه شهرداری یک کار تخصصی است از بانوان در سطح معاونت‌های شهرداری استفاده نخواهم کرد. در شرایط موجود استفاده از خانم‌ها و جوانان استثنا است.
تقی زاده خامسی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط آینده شهرداری با آستان قدس افزود: با آستان قدس تعامل خواهم داشت، قطعا نه انتظار داریم آن‌ها اموالشان را به ما بدهند و نه آن‌ها انتظار دارند که ما اموالمان را به آن‌ها بدهیم.

وی اضافه کرد:ارتباطم با آیت‌الله علم‌الهدی بسیار صمیمی خواهد بود؛ با آیت‌الله علم‌الهدی ارتباط خانوادگی دارم، بعد از اینکه حکم بنده بیاید به دیدار ایشان خواهم رفت.
تقی‌زاده خامسی در خصوص بدهی‌های شهرداری نیز گفت: بدهی‌های شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان است و برای شهری مانند مشهد این رقم بالایی نیست؛ این بدهی‌ها را می‌پذیرم، اما نمی‌توانم قول دهم ۷، ۰ درصد بدهی شهرداری را صفر می‌کنم، اما تلاشم این است در پایان چهار سال از ۷، ۰ درصد عدد قابل توجهی را محقق کنیم.

شهردار منتخب مشهد بیان کرد: تکمیل خطوط مترو و عرصه میدان شهدا دو اولویت من در شهرداری مشهد خواهد بود.

وی در پایان در خصوص وضعیت روزنامه شهرآرا نیز گفت: من یک اصلاح طلبم و قطعا سلیقه من این روزنامه نیست؛ شهرآرا در حال حاضر به عنوان ارکان شهرداری کار خود را ادامه می‌دهد، اما باید رویکرد شهری و آموزشی داشته باشد؛ راجع به شهرارا هنوز تصمیمی نگرفتم، اما قطعا مدیریت این روزنامه عوض می‌شود و فردی که مدیریت این روزنامه را به عهده می‌گیرد حتما مشهدی است.
 

 نشست خبری شهردار منخب مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.