به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز 300SL با دربهای مشهور بال پرنده یا گالوینگ خودرویی است که با نامهای 300SL یا W198 یا نام آلمانی der Flügeltüren شناخته می شود در سال 1955 با نمایی جالب توجهش در بازار مطرح شد.
موتورهای 12 سیلندر تزریق مستقیم را کمپانی دایملر-بنز در زمان جنگ جهانی به منظوراینکه میدان دید بهتر و طول جلویی آن کاهش یابد به صورت وارونه بر روی وسایل نقلیه نیروی هوایی آلمان نازی تولید می کرد به همین سبب بانزدیک شدن به مسابقات رالی این کمپانی این دانش را بر روی خودروی W194 پیاده کرد اتومبیلی کوپه و مسابقهای که با شاسیهای تیوب فریم سبک هواپیما ساخته شده بود و دربهای آن هم مثل یک هواپیما رو به بالا باز میشد.
پیشرانه ی این خودرو یک موتور کاربراتوری SOHC شش سیلندر 3.0 لیتری بود کمپانی آلمانی به منظور اثبات این امر که می تواند موتور را به هر حالتی بر روی خودرو سوار کند آن را با شیبی 50 درجه به سمت چپ قرار داد تا خط کاپوت پایینتر قرار بگیرد به همین سبب این موتور بانام اتو شیبدار "Schräger Otto" ملقب گردید.
به سبب موفقیت در پیست مسابقه نمونه ی خیابانی این خودرو در تاریخ 6 فوریه سال 1954 مدل کوپه 300SL جدید یعنی W198 در نمایشگاههای نیویورک رونمایی شد.
ابعاد مرسدس بنز 300SL مدل 1955 به ترتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری 452.1 سانتی متر، 179.0 سانتی متر، 130.0 سانتی متر و 240.0 سانتی متر است همچنین موتور این خودروی 62 ساله یک پیشرانه ی 6 سیلندری SOHC با حجم 2996 سی سی بوده که قدرت 6100 اسب بخار 220 دوربر دقیقه و گشتاور 4600 نیوتن متر در 275 دوربردقیقه را تولید می کند قدرت این آلمانی به وسیله ی یک گیربکس 4 سرعته دستی به محور عقب منتقل شده که سبب می شود این خودرو برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون 7.7 ثانیه زمان را صرف کند و حداکثر سرعت مرسدس بنز 300SL مدل 1955 معادل 222 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
طراحان SL ساختار مشبکی را برای بیرون خودرو در نظر گرفتند و به همین علت صندلیهای چسبیده به هم، را در طراحی داخلی این خودرو مورد بهره برداری قرار دادند به این سبب نیاز به دربهای گالوینگ حس شد چراکه دربهای متداول بر روی یک خودروی کوپه با چنین طراحی مشکلساز بود.
پیشرانهٔ این خودرو، یک V8 بنزینی به حجم 4.0 لیتر مجهز به توربو دوقلو است که از طریق گیربکس هفت سرعته ، مانند پدر بزرگ خود قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند. همچنین کمپانی آلمانی این خودرو را در دو نمونهٔ مختلف که قدرت متفاوت خروجی 456 اسبی و 503 اسبی را تولید می کند ارائه کرده است حداکثر سرعت این خودرو، طبق اعلام کارخانه، 310 کیلومتر در ساعت، و شتاب اولیه با دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی سه مرحلهای، 3.6 ثانیه و با دیفرانسیل مکانیکی 3.8 ثانیه است.
دومین خودروی اسپرت AMG از نسل جدید چراغهای مرسدس بنز و کاپوت کشیده که یکی از خصلتهای اصیل خودرو بوده و دریچههای روی گلگیر بهره برده از دیگر مشخصه های ظاهری این خودرو قرار گیری آینههای اسپرت با طرح مرسدس بر روی دربها، سقف شیبدار برای افزایش و بهبود ضریب آئرودینامیک و در نهایت صندوق عقب کوتاه است.
صندلی راننده با طراحی مقعر،از پرت شدن راننده به بیرون در پیچها محافظت میکند هشت دکمه بهصورت V شکل در کنسول مرکزی قرار گرفته است که در واقع، یادآور موتور V8 خودرو است این هشت دکمه اساسیترین اعمال رانندگی، خصوصاً در حالت اسپرت را در دسترس قرار میدهند. کمپانی آلمانی این کنسول مرکزی را در جنس کروم، کربن مات، کربن براق، الماس سیاه و یا نقرهٔ مات طراحی کرده که بسته به سلیقه مشتری قابل سفارش است.
از دیگر ویژگی های داخلی این خودرو می توان به عدم وجود دسته دنده در کنسول اشاره کرد به جای آن شیفتر هایی در پشت فرمان قرار گرفته همچنین دکمههای کروز کنترل و کنترل تماس تلفنی بر روی فرمان مرسدس AMG GTS قرارگرفته اند همچنین دو عدد جا لیوانی نیز در کنسول بهصورت مخفی وجود داشته ووظیفه نمایش اعلان های لازم به یک ماوس در پایین، و یک کنترلر غلتکی در بالای کنسول میانی به همراه صفحه نمایش لمسی سپرده شده است همچنین داشبورد، پوشش صندلیها، پنل دربها، فرمان و تمام قسمتهای دیگر، با چرم آلکانترا پوشیده شده است.
انتهای پیام/