سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور:

باید شهیدان رجایی و باهنر الگو و اسوه باشند

معاون رئیس جمهور گفت: نام‌گذاری هفته دولت به دلیل ویژگی‌های شخصیتی 2 شهید رئیس‌جمهور و نخست وزیر بود و باید به عنوان الگو و اسوه به آن‌ها نگاه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید انصاری معاون رئیس جمهور ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که توفیق شناخت و ویژگی‌های آن شهیدان را داشته باشیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: این نام‌گذاری صرفا به این دلیل نبود که صرفا این دو شهید رئیس‌جمهور و نخست وزیر بودند بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بود و باید به عنوان الگو و اسوه به آن‌ها نگاه کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: در سال 60 با ماموریتی از شهید باهنر به این استان آمدم و جای جای استان شما را دیدم موقعی که می‌خواستم از دفتر باهنر خارج شوم به رئیس دفتر شهید باهنر گفتم به آقای رجایی هم بگویید در کهگیلویه و بویراحمد شما چه خواسته‌ای دارید.

وی افزود: 5 تیر سال 60 به شیراز و از آن جا به تهران رفتم و روز هفتم تیر به تهران رسیدم و همان روز برای ارائه گزارش وارد دفتر نخست وزیر شدم که رجایی هم آمد. رجایی داشت با  بنی هاشمی رئیس دفتر باهنر دعوا می‌کرد.

وی گفت: در همان روزها داده بودند پرده دفتر رجایی را عوض کنند که رجایی گفته بود چرا پرده‌ها را عوض کردید! که معلوم است روی یک پرده چه قدر برای بیت‌المال حساسیت نشان می‌دادند.

انصاری گفت: یکی از کسانی که برای ما مهم بود اسدی‌لاری بود و تصورم بود که رجایی اسدی لاری را وزیر کند که رجایی وی را گذاشت هند برای سفارت.

انصاری گفت: سر سفره صبحانه این موضوع را به رجایی گفتم که شما چرا از وی اشاره نکردید که جمله‌ای شهید رجایی گفت ما در شرایطی داریم که تحمل پتک از دوست را داشته باشند که اسدی لاری تحمل تلنگر از دشمن را ندارد که الان می‌فهمم کشور به نیروهایی نیاز دارد که اگر از دوست پتک هم بخورند خم به ابرو نیاورند.

وی گفت: رجایی دنبال آدم‌هایی بود که در شرایط سخت تحمل هجمه‌ها را داشته باشند.

انصاری گفت: فکر می‌کنم شهید رجایی و باهنر حق بزرگی بر گردن نظام اداری و اجرایی ما دارند و ویژگی‌های برجسته مدیریتی داشتند.

وی گفت: آخرین برخوردی هم که با شهید بهشتی داشتم در گچساران بود که در آن روزها احساس می‌کردم به شدت آزرده خاطر بود و فکر می‌کنم که هنوز نتوانسته‌ایم خلأ وجودی شهید بهشتی و رجایی و باهنر را پر کنیم.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

 

رجایی به دنبال مسئولان مقاوم در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
نفرین خداوند بر منافقین کوردل که این بزرگواران را ازملت پابرهنه وکوخ نشین گرفتند