سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت جایگزین کمیت در تشکیل کانون‌های مساجد شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقوله مهم کیفیت باید جایگزین کمیت در تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا دهبانی پور  گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند در تبلیغ، تبیین و انتقال هر چه بیشتر مفاهیم دینی به نسل جوان تأثیرگذار باشند.

وی افزود: مهم‌ترین اهداف تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شامل ساماندهی مطلوب‌تر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پرورش استعدادهای فرهنگی و انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به نسل جوان از طریق زبان هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان باید برنامه محور، کیفی سازی و رتبه‌بندی شده و عملکرد آنها نیز به‌طور مستمر ارزیابی شود.

دهبانی پور عنوان کرد: آن دسته از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد که کیفیت لازم را ندارند به‌زودی تعطیل خواهند شد.

وی ابراز داشت: برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و تعدادی نیز به‌درستی وظایف و رسالت‌های خود را انجام نمی‌دهند.

دهبانی پور گفت: آن دسته از مساجد کهگیلویه و بویراحمد که بدون کانون فرهنگی و هنری هستند هر چه سریعتر شناسایی شوند.

ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ١٨ اسفند سال 1371 با مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

افزون بر 550 کانون فرهنگی و هنری مساجد در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که از این تعداد 20 مورد تخصصی، هشت مورد در مصلاها و شش مورد نیز در دانشگاه‌های استان فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

شناسایی  مساجد بدون کانون فرهنگی و هنری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.