سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

افراد با پیشینه خانوادگی در اولویت حوزه فعالیت پیشگیری از اعتیاد قرار دارند

افراد با پیشینه خانوادگی و کسانی که در محیط آسیب‌زا زندگی می‌کنند در اولویت حوزه فعالیت پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد مهدی اسماعیلی معاون فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عصر امروز در کارگاه کشوری فوریت‌های اجتماعی در استان اردبیل اظهار داشت: افراد با پیشینه خانوادگی و کسانی که در محیط آسیب‌زا زندگی می‌کنند و بیشتر از سایر افراد در معرض اعتیاد قرار دارند در اولویت حوزه فعالیت پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان امری بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه خانواده‌ها و آموزش وپرورش رسالتی بسیار خطیر و حساس دارند، چرا که باید فرزندانمان از اثرات و زیان‌هایی که این بلای خانمان‌سوز آن‌ها را تهدید می‌کنند در امان بمانند و در ارتباط با این موارد آگاهی کاملی داشته باشند.

معاون فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در بحث پیشگیری اولیه مهم‌ترین گروه هدف نوجوانان و جوانان هستند چرا که اگر بتوانیم این موضوع را بین این قشر از جامعه نهادینه کنیم به طور حتم با کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در کشور روبه‌رو خواهیم بود که این موضوع برای ما از اولویت بالایی برخوردار است.

اسماعیلی بیان کرد: آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی در خصوص پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دارد که نیاز است تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف مورد نظر انجام داده و برای داشتن یک زندگی سالم و بدون مشکل برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم تا خروجی‌های موثری نیز به دست آوریم.

وی تصریح کرد: نگاه علمی و واقع‌بینانه به اعتیاد باید لازمه کار قرار گیرد چرا که این موضوع از اهمیت به سزایی برای ما برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در راستای آموزش صحیح مهارت‌های زندگی به افراد به ویژه قشر جوان جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/پ

پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.