سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور خبرداد:

قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با ایران

جهانگیری گفت: قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع طیب نیا و معارفه کرباسیان گفت:‌ یکی از کانون‌های اصلی که دولت بر عهده گرفته و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند کانون وزارت اقتصاد و دارایی ‌است که می‌تواند همت بالایی داشته باشد.

وی ادامه اداد: وزارت اقتصاد از نظرات نخبگان و صاحب نظران در تصمیمات خود استفاده می‌کند که این امر می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند .

جهانگیری با اشاره به اینکه عملکرد بودجه 95 درمالیات 114 هزار ملیارد تومان است، گفت: سازمان مالیات توانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

وی از تحولات مثبت سازمان گمرک خبر داد و گفت:‌ این سازمان توانسته در طی این مدت تحولات خوبی را تجربه کند و این در حالی است که سازمان گمرک در دولت یازدهم توانست از ابزارهای نوین استفاده نماید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم نظام بانکی در اقتصاد کشور تصریح کرد: باید دانست که بانک مرکزی هم در این بین نقش کمرنگی ندارد، چراکه سیاست‌های خود را در پیش گرفته و این امر می‌تواند در اقتصاد نقش مهمی داشته باشد.

به گفته جهانگیری نظام‌ بیمه‌ای و بازار سرمایه توانسته‌اند برنامه‌های خود را به سرانجام برسانند و یکی از مهمترین انتظارات جامعه آن است که هماهنگی و همدلی در تیم اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد از سازمان های مستقلی تشکیل شده و یک بخش مهم اقتصادی را دربرمی گیرد. در این میان تا پایان سال ٩٦ در آمد دولت از مالیاتها ١١٤ هزار میلیارد تومان و بخش نفت ٧٥ هزار میلیارد تومان است، ضمن اینکه گمرک نیز در دولت یازدهم خوش درخشیده و زمان ترخیص به یک روز کاهش یافته و ان سازمان توانسته تحول ایجاد کند.

جهانگیری در خاتمه یادآور شد: قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.

 انتهای پیام/

تا پایان سال درآمد دولت از مالیاتها ١١٤ هزار میلیارد تومان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.