سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازدواج موفق از نگاه رهبر معظم انقلاب+ اینفوگرافی

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت امیرالمومنین(ع)، ازدواج موفق از نگاه رهبری در قالب یک اینفوگرافی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سیاست‌های کلی خانواده، ترویج ازدواج موفق و آسان برای جوانان را یکی از مواردی دانستند که جهت حرکت نظام باید معطوف به آن باشد. اما به راستی ازدواج موفق چگونه ازدواجی است؟ با کنار هم گذاشتن سخنان رهبری معظم انقلاب به راحتی می توان به یک نقشه راه دقیق برای انجام ازدواج جوانان رسید.

ایشان وظایف پدر و مادر در امر ازدواج جوانان را، رعایت سلیقه دختر و پسر، آسان کردن امکانات ازدواج، دخالت نکردن در جزئیات زندگی جوانان و ... می دانند و معتقدند سن ازدواج باید در جوانی و در آغاز احساس نیاز به داشتن همسر باشد.

کم بودن مهریه و جهیزیه مورد تاکید معظم له است و عادتها، تفاخرها، چشم و هم چشمی‌ها، تجمل طلبی‌ها از جلمه موانع ازدواج در نگاه ایشان به شمار می رود.

تقوا، عفاف و همتایی از لحاظ ایمان معیارهای مهم برگزیدن همسر هستند و ایشان برای مسائل مالی وظیفه مسئولان را حل مشکل مسکن، اشتغال و سربازی و برای والدین مشروط نبودن ازدواج به داشتن خان ملکی و شغل میدانند.

در ادامه مجموعه نظرات رهبری معظم انقلاب درباره ازدواج را در اینفوگرافی زیر مشاهده کنید.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید

انتهای پیام/

اینفوگرافی سخنان رهبری در خصوص ازدواج جوانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.