سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست مشترک خبری با ابراهیم جعفری؛

چاووش‌اوغلو: تصمیم برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق اشتباه است

وزیر خارجه ترکیه گفت تصمیم مقامات اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق، تصمیمی نادرست است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست مشترک خبری با ابراهیم جعفری، همتای عراقی‌اش، در بغداد گفت: از موفقیت‌های نیرو‌های عراقی علیه داعش به ویژه در موصل استقبال می‌کنیم. درباره لزوم حفظ هویت ترکمنی شهر تلعفر گفتگو کردیم. برای حمایت از وحدت ملی عراق تلاش می‌کنیم و در این باره از عراق حمایت خواهیم کرد.

او گفت: حضور حزب کارگران کردستان در عراق خطری برای تمامیت ارضی این کشور است. با اراده مشترک با عراق برای مبارزه با گروه‌های مسلح تلاش خواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد در سفر به منطقه اربیل عراق تاکید خواهد کرد که تصمیم مقامات منطقه کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی جدایی، تصمیمی غلط است.

مولود چاووش‌اوغلو در این‌باره گفت: به سران منطقه کردستان اعلام خواهم کرد که تصمیم برگزاری همه‌پرسی اشتباه است. مخالفت خود را با این همه‌پرسی به آنان اعلام خواهم کرد. امیدواریم مشکلات بین بغداد و اربیل به گونه‌ای حل و فصل شود که وحدت عراق را تضمین کند. از تلاش‌های اربیل برای تحقق حقوق حمایت می‌کنیم، اما باید در چارچوب وحدت عراق باشد. سفر من به عراق برای تاکید بر حمایت از وحدت این کشور است.

او در ادامه اظهاراتش گفت :از حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، برای سفر به آنکارا دعوت خواهم کرد.

انتهای پیام/

چاووش‌اوغلو تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را اشتباه دانست

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.