شرکتها از این اقدام اساسا چند هدف کلی دارند؛ اولین و مهمترین آنها سود بیشتر است، زیرا این گوشیهای فرعی نیز به واسطه ارتباط با گوشی اصلی فروش خوبی خواهند داشت. هدف بعدی ایجاد تنوع در گوشی اصلی نسل موجود است و معمولا در این بخش شرکت ها سعی میکنند تغییرات اندکی در سخت افزار گوشیهای فرعی ایجاد کنند تا مخاطب به خرید آنها راغب شود. مثلا ممکن است پردازنده تقویت شود و یا دوربینهای اصلی و سلفی رشد داشته باشند و ... .
یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت گوشیهای هوشمند، گوگل است. این شرکت در حال حاضر گوشی Pixel 2 را برای عرضه آماده میکند. اما همزمان با این گوشی ساخت نسخه فرعی آن را نیز با نام Pixel XL 2 در دستور کار خود دارد. نکته قابل توجه این است که گوشی فرعی Pixel 2 شباهت ظاهری زیادی به گوشی اصلی این نسل ندارد! تصاویر لو رفته از این دو گوشی نشان میدهد که نسخه فرعی یعنی Pixel XL 2 دارای حاشیه صفحه نمایش قطورتری است و بیشتر شبیه به گوشی «LG G6» طراحی شده است. این در حالی است که نسخه اصلی یعنی Pixel 2 دارای صفحه نمایش با رزولوشن بالاتری است و طراحی آن بیشتر شبیه به گوشی Nexus 6P است.
معمولا اینگونه تفاوت های اساسی در دو نسخه فرعی و اصلی یک نسل از گوشی هوشمند اتفاق نادری است که گوگل این بار آن را عملی کرده است.
انتهای پیام/