سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصولات کارگاه های صنایع دستی استان ایلام به عراق صادر میشود

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران از صادرات محصولات صنایع دستی این شهرستان به کشور همسایه عراق خبر داد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،میثم علیزاده  بیان کرد: ۱۰ کارگاه صنایع دستی درشهرستان مهران فعالیت دارند که این کارگاهها دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در رشته های عروسک سازی محلی ، چرم دوزی ، تراش سنگ های قیمتی ، گلیم بافی ، درودگری ، حصیربافی، تکه دوزی ، قلاب بافی ، نمدمالی و چاقوسازی می باشد .

وی اظهارکرد : با توجه به تردد بیشمار مسافران و گردشگران خارجی بویژه از کشور عراق محور توجه بسیاری از هنردوستان و بازرگانان بویژه در حوزه ی صنایع دستی قرار گرفته است .

علیزاده عنوان کرد : تا کنون چندین سفارش متعدد از شهرهای مختلف کشور عراق از کارگاه داران شهرستان مهران جهت ارسال و عرضه ی محصولات مذکور به شهرهایی که تردد مسافران در آنها بیشتر است انجام شده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مهران اضافه کرد: عروسک سازی محلی یکی از رشته هایی است که با استقبال بی نظیر گردشگران روبرو شده بطوریکه از ابتدای سال ۹۶ تا کنون نزدیک به ۷۰۰۰ عدد عروسک با میزان درآمدزایی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال به کشور عراق صادر شده است و همچنین از سوی کشور همسایه سفارشات عروسک هایی با لباس مناطق محلی آن نیز داده شده که در خور توجه می باشد .

انتهای پیام/ د

صادرات محصولات صنایع دستی استان ایلام به عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.