سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود بیش از 70 هزار مساجد در کشور

بیش از 70 هزار مساجد در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام سعید دسمی مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 23 هزار پایگاه مقاومت بسیج در مساجد کشور راه‌اندازی شده که با توجه به تعداد مساجد این پایگاه‌ها کم بوده و نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 هزار مساجد در کشور وجود دارد، افزود: باید مساجد مکانی برای برنامه‌های تربیتی، علمی و فرهنگی باشد چرا که مساجد ظرفیت‌های بسیار بزرگی بوده و می‌تواند در حوزه‌های مختلف نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده در کشور به ازای یک هزار و 300 نفر شیعه یک مساجد وجود دارد و این امر برای هر 450 هزار نفر اهل سنت یک مسجد وجود دارد و انتظار می‌رود مراکز تربیتی و فرهنگی در کشور توسعه یابد.

دسمی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی بسیج مساجد کشور محوریت قرار دادن برنامه‌های فرهنگی و علمی است که در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و انتظار داریم در استان‌های کشور نیز این برنامه‌ها به طور متناوب انجام شود.

وی مسجد تراز انقلاب اسلامی را اولویت اساسی برشمرد و افزود: در حال حاضر دشمنان و استکبار جهانی  با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف جذب جوانان به مساجد هستند که باید مسئولان فرهنگی برای این امر اقدامات اساسی انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: نیاز است پایگاه‌های بسیج مقاومت در مساجد کشور راه‌اندازی شود و تعداد پایگاه‌های بسیج مقاومت بسیج در مساجد کم بوده که انتظار داریم برای این امر توجه ویژه‌ای داشته شود.

 

انتهای پیام/ع

وجود بیش از 70 هزار مساجد در کشور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.