سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز ضروری مردم ملکشاهی به راه اندازی دستگاه های سونوگرافی و رادیولوژی

نبود خدمات پزشکی همچون سنوگرافی و رادیولوژی در شهرستان ملکشاهی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و مراجعه به مرکز استان شده که راه اندازی این دستگاه ها از مطالبه های جدی مردم این منطقه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ملکشاهی از معدود شهرستان های کشور است که فاقد بیمارستان و یا مرکز بهداشت و درمان مجهز است و نبود امکانات پزشکی و پزشک متخصص باعث مراجعه مردم به مرکز استان می شود که مشکلات ایاب و ذهاب و هزینه های آن باعث رنج مردم شده است.

در جریان سفر رئیس جمهوری به استان ایلام و بازدید وزیر بهداشت از شهرستان پروژه احداث یک دی کلینیک تخصصی با اعتبار اولیه 80 میلیارد ریال در شهرستان آغاز شد و این پروژه هم اکنون در دست احداث است که تا زمان بهره برداری از این پروژه مردم نیازمند ارائه خدمات پزشکی بویژه دستگاه های سنوگرافی و رادیولوژی که بیشترین مراجعات را دارند می باشند.

نبود زایشگاه مناسب و کمبود پزشک و نیروی انسانی ماهر و متخصص از دیگر مواردی است که باعث بیشترین ایاب و ذهاب مردم این شهرستان به مرکز استان می شود که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

از سال گذشته با پیگیری های فرماندار و دیگر مسئولان اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته و وضعیت حوزه سلامت شهرستان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یافته که نباید این خدمات ارزشمند را نادیده گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی در این ارتباط گفت: سال 95 یک دستگاه سنوگرافی توسط یکی از خیرین خریداری و در این مرکز نصب شد که متأسفانه بعلت نبود پزشک متخصص این دستگاه بلا استفاده مانده است.

صمیر جمشیدی بیان کرد: تنها دستگاه رادیولوژی این مرکز نیز قدیمی بوده و فاقد کیفیت مناسب جهت عکس برداری و تشخیص پزشکی است و بیماران به ناچار به مرکز استان مراجعه می کنند.

وی اظهارکرد: با پیگیری های فرماندار و دیگر مسئولان با دانشگاه علوم پزشکی قرار شده در آینده نزدیک یک دستگاه جدید رادیولوژی در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی افزود: به منظور کاهش مراجعات مردمی به مرکز استان 2 روز در هفته پزشک متخصص داخلی و اطفال در مرکز بهداشت و درمان شماره یک ولیعصر شهر ارکواز به مردم خدمات لازم را ارائه می دهند.

جمشیدی تکمیل مرحله نخست ساختمان دی کلینیک ، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشت و درمان شهر ارکواز و روستای گنبد پیرمحمد ، احداث چهارخانه بهداشت روستایی ، راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت در شهر مهر ، احداث ساختمان اداری مرکز بهداشت و درمان را از جمله اقداماتی برشمرد که از ابتدای سال جاری انجام گرفته است.

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و سال 85 به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای چهار مرکز بهداشت و درمان و 11 خانه بهداشت روستایی است که 9 پزشک عمومی در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ د

نیاز ملکشاهی به راه اندازی  دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.