سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌آوری شبانه ۴ مجسمه متعلق به دوران برده‌داری آمریکا از محوطه دانشگاه تگزاس

رسانه‌‎‌های محلی گزارش دادند دانشگاه تگزاس ۴ مجسمه متعلق به دوران برده‌داری آمریکا را شبانه از محوطه این دانشگاه جمع‌آوری کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی گزارش دادند دانشگاه تگزاس واقع در شهر آستین، شب یکشنبه 4 مجسمه متعلق به چهره‌های طرفدار برده‌داری در آمریکا را از محوطه خود جمع‌آوری کرده است.

خبرگزاری کی اکس اِی ان گزارش داد جمع‌آوری این مجسمه‌ها به صورت شبانه برنامه ریزی شده و به دلایل امنیتی، حصارهایی در نزدیکی این مجسمه‌ها کشیده شده بود.

این تصمیم پس از انتشار بیانیه «گرگوری فِنوِز» -- رئیس دانشگاه تگزاس – که در آن درخواست جمع آوری این مجسمه‌ها را مطرح کرده بود، اتخاذ شد. فنوز در این بیانیه اعلام کرد این مجسمه‌ها به نمادهای برترپنداران نژاد سفید و نیز تعصب تبدیل شده اند.

این اقدام چند روز پس از گردهمایی نژادپرستان که علیه حذف یک مجسمه متعلق به یک فرمانده طرفدار برده‌داری در دوران جنگ داخلی آمریکا شکل گرفته بود، انجام شد. این تظاهرات که در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در ۲۱ مرداد ماه سال جاری انجام شد، پس از اعتراض گروه‌های مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آن‌ها، در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا وضع فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و ۲۱ نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اقدامات ضد نژادپرستی در آمریکا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.