سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیأت کشتی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۷ مدال رنگارنگ توسط فرنگی کاران سیستان و بلوچستان در مسابقات کشوری

رئیس هیأت کشتی سیستان و بلوچستان گفت: فرنگی کاران خردسال و نونهال استان در رقابت‌های قهرمانی کشور موفق به کسب 7 مدال رنگارنگ شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عادل شاهسونپوراظهار کرد: رقابت های کشتی فرنگی خردسالان و نونهالان قهرمانی کشور مردادماه جاری در سالن شهید پورشریفی شهر تبریز برگزار شد که در پایان تیم سیستان و بلوچستان با 25 و 23 امتیاز در دو رده سنی خردسالان و نونهالان در جایگاه هشتم ایستاد.

رئیس هیأت کشتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مسابقات در رده سنی خردسالان شاهد ظهور پدیده های فوق العاده ای در کشتی استان بودیم چراکه در وزن 30کیلوگرم مهدی بزی ورزشکار با استعداد و با استیل بدنی خوب که در اذهان فیزیک بدنی رضا یزدانی را تداعی می کند به فینال راه پیدا کرد ولی اگر در فینال در قد و قواره خودش کشتی می گرفت طلایی می شد، این ورزشکار بعد از تنها دو سال تمرین نزد عباس آرامی به فینال مسابقات کشوری راه یافت که ارزشمند است.

وی ادامه داد: در وزن 35کیلوگرم ابوالفضل میرشکار ورزشکار پرقدرت و با روحیه سیستانی توانست با تنها یک شکست در دور نیمه نهایی صاحب مدال برنز شود، با این که در سنین پایه نباید زیاد به رنگ مدال ها فکر کرد و بیشتر باید به روند رو به رشد ورزشکار توجه داشت اما نمی توان از آمادگی خوب این ورزشکار غافل شد که می طلبد مسئولان هیئت کشتی سیستان به این گونه استعدادها توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس هیأت کشتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در وزن 47کیلوگرم نیز دانیال ریگی از منطقه بلوچستان در میدان این رقابت ها پا گذاشت و با فیزیک بدنی که بیشتر به رده سنی نوجوانان شبیه است توانست با وجود مصدومیت صاحب مدال برنز شود، مدالی که می تواند کشتی خاش که متاسفانه مدتی بود از آن خبر کمتری داشتیم را بیدار و امیدوار به آینده کند.

وی با اشاره به نتایج رده سنی نونهالان بیان کرد: در وزن 32کیلوگرم خوشرنگ ترین مدال این رقابت ها توسط فرنگی کار استان کسب و سبب شد بسیار به آینده کشتی استان در اوزان سبک امیدوار شویم، در این وزن ابوالفضل شهرکی نیا در مسابقات انتخابی با نتیجه هشت بر هشت که به شدت مورد اعتراض قرار گرفت راهی مسابقات کشوری شد و در این رقابت ها به مدال طلا دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در وزن 35کیلوگرم نیز محمدعلی بزی با حضور در میان هشت نفر برتر به رقابت پرداخت اما با شکست در برابر حریفان لرستانی و خوزستان به کسب مقام هشتم بسنده کرد.او با توجه به سن و سال مناسب، فیزیک بدنی خوب و با توجه به سابقه تنها دو سال تمرین نزد عباس آرامی می تواند برای اوزان میانی در آینده حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. همچنین در وزن 47کیلوگرم نیز آرین ستاری کشتی گیر با اخلاق زاهدانی با شکست از حریف لرستانی نشان داد برای تبدیل شدن به کشتی گیر حرفه ای هنوز بیشتر باید زحمت کشید.

انتهای پیام/ع

درخشش فرنگی کاران سیستان وبلوچستان در رقابت های کشوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.