سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین مدرسه تابستانی کارآفرینی کرمان گفت: سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است و یکی از اصول این امر، مهارت‌های کارآفرینی و حوزه فعالیت‌های اقتصادی است.


وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سازمان دانش‌آموزی شعاری را برای فعالیت‌های خود با عنوان توانمندسازی دانش‌آموزان امروز، مقاوم‌سازی اقتصاد فردا در نظر گرفته است.


رئیس سازمان دانش آموزی کشور افزود: در این راستا فعالیت‌های کارآفرینی و دوره‌های آموزشی به صورت عمومی و تخصصی توسط سازمان دانش‌آموزی به اجرا گذاشته شده که دوره تخصصی آن به صورت پایلوت در کرمان برای نخستین بار در کشور اجرا شد.


وی تصریح کرد: یکهزار دانش‌آموز استان کرمان در دوره تخصصی کارآفرینی شرکت کردند که 250 نفر آنها برای دوره تکمیلی به تهران راه می‌یابند و فعالیت‌های حرفه‌ای تری در حوزه کارآفرینی و غیره می‌بینند.


وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که نسل آینده را توانمند در حوزه کارآفرینی داشته باشیم و انتخاب شرکت کنندگان این دوره‌ها براساس علاقه‌مندی، استعدادسنجی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و جذب تبلیغاتی بوده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز هم در این آیین گفت: طرح دوره تخصصی کار آفرینی برای نخستین مرتبه و به طورپایلوت کشوری با همکاری سازمان دانش‌آموزی، شرکت کارآفرینان شریف و با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف در کرمان به اجرا گذاشته شده است.


محمد محسن بیگی با اشاره به مشارکت یکهزار دانش‌آموز پسر متوسطه دوره دوم هنرستان های فنی و حرفه ای استان در مدرسه تابستانی کارآفرینی افزود: آموزش های لازم در زمینه کار آفرینی به این دانش آموزان در 2دوره چهار روزه ارائه شد.


وی بیان کرد: هدف این مدرسه تابستانی، آموزش دانش‌آموزان در روش استفاده از فرصت‌ها و سرمایه‌ها برای ایجاد کار، اشتغال و تولید است. وی افزود: این مدرسه کار آفرینی در راستای تحقق اهداف سازمان دانش آموزی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی و تربیت اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: به دانش‌آموزان شرکت کننده در این دوره،‌ آموزش های نحوه پس انداز کردن، سرمایه گذاری، شناخت فرصت، تبدیل تهدید به فرصت و روش مدیریت بهینه منابع ارائه شد.


نخستین مدرسه تابستانی کارآفرینی که با همکاری سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کارآفرینی شریف به صورت پایلوت کشوری در استان کرمان با حضور یکهزار هنرجوی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش از بیستم تا سی ام مرداد به اجرا گذاشته شد.


آیین اختتامیه نخستین مدرسه کار آفرینی با حضور برخی مسئولان آموزش و پرورش و استان کرمان در محل سالن اجتماعات امام حسین(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

 

انتهای پیام/س

 

اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم ضرورت دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.