سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور داعش در افغانستان برای ضربه زدن به روسها در آسیای مرکزی است

کارشناس مسائل افغانستان گفت: شکست داعش در سوریه موجب سرریز تروریستها به سمت افغانستان شده است.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل نگرانی روسیه از افزایش تحرکات داعش در افغانستان بیان داشت: افغانستان در گذشته منطقه‌ای حائل برای جلوگیری از تجاوزات احتمالی به روسیه قلمداد می‌شد.

وی با بیان اینکه کابل همواره به دلیل اهمیت استراتژیکی و دسترسی به آبهای خلیج فارس از اهمیت ویژه‌ای برای روسها برخوردار بوده است، افزود: افغانستان جزء همسایگان بلافصل جماهیر شوروی بود.

کارشناس مسائل افغانستان با اشاره به اینکه روسیه هنوز کشورهای آسیای مرکزی را بخشی از قسمت‌های مرزی خود قلمداد می‌کند و تسری هر بحرانی به این مناطق را تسری به خاک روسیه می‌داتند، عنوان کرد: هرگونه تحول سیاسی و امنیتی در افغانستان برای روس‌ها اهمیت دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه روسیه در سوریه با داعش مقابله می‌کند، اظهار داشت: اکنون که این گروه تروریستی در آن‌جا شکست خورده ، پایش را به سمت خاک افغانستان دراز کرده و هدفش هم آسیب‌پذیر زدن به روس‌ها در  آسیای مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور داعش در افغانستان موجب شده تا روسها تا حدودی با طالبان همکاری کنند و از میزان تاثیرگذاری تروریست‌ها در آسیای مرکزی و روسیه بکاهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.