سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپی‌زاده در جمع خبرنگاران:

خوزستان قربانی سیاست‌های اشتباه وزارت نیرو شده است/ دولت فردی مناسب برای وزارت معرفی کند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباه وزیر پیشنهادی نیرو در زمان وزارت آسیب‌های جدی به خوزستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمیان 17 وزیر پیشنهادی دولت تنها بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رأی لازم را از مجلس کسب کند که در این میان مجمع نمایندگان خوزستان بعد از شنیدن عدم دریافت رأی لازم وی از خانه ملت با شادمانی در مقابل عکاسان قرار گرفتند و اعلام کردند که ما نگذاشتیم وی رأی لازم را بدست بیاورد.

براین اساس عباس پاپی‌زاده رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در حاشیه جلسه امروز یکشنبه (29مرداد ماه) مجلس برای تشریح علت رضایت مجمع متبوع خود از رای نیاوردن بیطرف با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان بدون هیچ گونه جهت گیری سیاسی برنامه و سوابق وزرای پیشنهادی را در جلسات مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو تنها وزارتخانه‌ای بود که نتوانست به دلیل سوابق مدیریتی خود در گذشته از مجلس رأی اعتماد کسب کند.

نماینده مردم دزفول بیان داشت: در زمان وزارت بیطرف آسیب‌های جدی به منابع آبی کشور وارد شد، استان خوزستان اولین قربانی طرح‌های اشتباهی مانند انتقال آب بود که امروزه این روش‌های مدیریتی آب در کشورهای پیشرفته دنیا عملا رد شده است.

پاپی‌زاده ادامه داد: سوابق اجرایی و مدیریتی بیطرف در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ما نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که اکنون شرایط منابع آبی کشور در حالتی بحرانی قرار دارد و اگر قرار باشد این سیاست‌های اشتباه ادامه پیدا کند قطعا کشور به یک مرحله بحرانی غیرقابل بازگشت وارد خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد:‌ مجلس با رد وزیر پیشنهادی نیرو زمینه را برای ورود یک تیم کارشناسی بهتر برای استقرار در وزارت نیرو باز کرد تا اشتباهات گذشته در بحث منابع آبی کشور برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه رأی اعتماد امروز مجلس فضای خوبی را برای تعامل میان مجلس و دولت فراهم کرده است، گفت: امیدواریم دولت در بحث وزارت نیرو به نکات بیان شده در مجلس و همچنین تجربه استان‌هایی که قربانیان سیاست‌های اشتباه مدیریت منابع آبی بودند گوش داده و شخصی را به مجلس معرفی کند که زمینه مناسب برای توسعه بیشتر در کشور را فراهم کند.

همچنین؛ جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز در توضیح این موضوع به خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: استان خوزستان به عنوان قطب کشور محسوب شده و در سایر شهرهای کشور تأثیر گذار است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: با توجه به سابقه آقای بیطرف  در بحث مدیریت سد گتوند و ... ما با نمایندگان از هر فراکسیون و کمیسیونی صحبت کردیم و آن‌ها نیز با  توجه به تأثیرگذاری استان خوزستان با ما هم نظر شدند.

کاظم نسب تصریح کرد: بحث آب و همچنین برق بسیار مهم است و می‌تواند استان خوزستان را دچار مشکل کند.

گفتنی است، صحن علنی امروز یکشنبه 29 مرداد ماه در حالی به پایان رسید  که تعداد آرای کسب شده وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان در مجلس قرائت شد.

انتهای پیام /

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
به دلیل سیاست‌های اشتباه وزیر پیشنهادی نیرو در زمان وزارت آسیب‌های جدی به خوزستان وارد شده است