سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۱۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت 113 هزار بهربرداردر کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرید سپری روز یکشنبه 29 مرداد در جلسه ستاد توسعه باغات در اراضی شیب دار در سنندج گفت: استان دارای 113 هزار بهره‌بردار کشاورزی است که معیشت 75 هزار نفر از این خانوار ها مستقیم به این مساله وابسته است و باید کاری کنیم که کشاورز و روستایی در روستا بمانند.

 وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط ویژه کشاورزی،کردستان توانسته است سهم 30 درصدی در تولید و  اشتغال ایفا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه وسعت باغات دیم استان ۸ هزار هکتار است افزود: میزان تولید محصول از این میزان سطح باغ دیم در استان ۴۲ هزار تن است.

 سپری با اشاره به اینکه طرح توسعه باغات از چند سال پیش در استان آغاز شده گفت: حدود ۸ هزار هکتار در کردستان شناسایی شده و خوشبختانه توانسته‌ایم از این میزان در حدود ۳ هزار هکتار را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه، متوسط عملکرد در هکتار باغات دیم استان  ۵ تا ۶  تن در هکتار است گفت:  شرایط آب و هوایی سه شهرستان استان شامل مریوان، بانه و سروآباد کاملا برای ایجاد باغات دیم فراهم است.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان کشاورزی کردستان کوچک بودن اراضی مستعد برای باغات دیم، پراکندگی آنها، ضعف مالی افراد متقاضی از جمله مشکلات موجود در اجرای این طرح در استان ذکر  و بیان کرد: امیدوارم از ردیف کمک‌های اعتباری به کشاورزان و متقاضیان کم توان، کمک مالی کرد.

انتهای پیام/  م ح

 تولید سالانه42 هزارتن محصول از باغات دیم در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.