سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور برنامه ریزی برای کشت فراسرزمینی:

کارشناسان کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان عازم اوکراین می شوند

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان از اعزام هیات کارشناسان این کمیسیون به اوکراین تا پایان شهریور به منظور تحویل زمین و برنامه ریزی برای کشت فراسرزمینی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا قلمکاری 'در چهارمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: کشت فراسرزمینی بخشی از فعالیت های مورد توجه این کمیسیون است که مرحله نخست آن در اوکراین اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کشت فراسرزمینی یکی از اولویت های کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان است.

محمد صادقی مسئول کمیته بازرگانی و کشت فراسرزمینی کمیسیون کشاورزی ، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی نیز گفت: اوکراین برای کشت فراسرزمینی کشاورزان استان اصفهان انتخاب و مقدمات اعزام هیات اتاق بازرگانی برای هماهنگی نهایی فراهم شده است.

هیاتی به ریاست اتاق بازرگانی ' خرسون ' اوکراین اوایل شهریور سال گذشته (1395) به منظور بررسی چگونگی همکاری های اقتصادی با اصفهان به این شهر تاریخی سفر و با سید ابوالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت وگو کردند.
در این دیدار پیرامون انجام کشت برون مرزی توسط کشاورزان استان اصفهان در ' خرسون ' در زمینی به وسعت 100 هزار هکتار مذاکره و مقرر شد، قرار داد انجام کشت فراسرزمینی در خرسون توسط کشاورزان اصفهان به امضای دو طرف برسد.

رئیس اتاق بازرگانی خرسون در این دیدار با بیان اینکه روابط اقتصادی خرسون و اصفهان وارد مرحله جدیدی شده است، ابراز امیدواری کرد: به زودی اتاق بازرگانی مشترک اوکراین و اصفهان راه اندازی شود.

ویکتوریا اوستروموا  گفت: 100 هزار هکتار زمین واگذاری از زمین های دولتی بوده و بخش خصوصی نیز آماده واگذاری زمین به کشاورزان اصفهانی است.

اوستروموا دسترسی آسان به منابع آب و زمین حاصلخیز را دو مولفه مهم در کشاورزی ایالت خرسون بیان کرد و افزود: کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند زمینه همکاری با استان اصفهان باشد.

باتوجه به کمبود آب در کشور بویژه استان اصفهان همچنین ارزان بودن دستمزد کارگر کشاورزی در اوکراین، سرمایه گذاری برای انجام کشت فراسرزمینی در این کشور برای فعالان حوزه کشاورزی کشورمان بسیار سودمند ارزیابی شده است.
براساس مذاکرات انجام شده بین اتاق بازرگانی اصفهان و مسئولان اوکراینی برای انجام کشت برون مرزی در این کشور قرار است در مرحله نخست و بصورت آزمایشی کشاورزان اصفهانی در 100 هکتار از زمین های خرسون کشت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اعزام کارشناسان کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان به اوکراین به منظورکشت فراسرزمینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.