سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشمچی زاده مطرح کرد؛

صدور بیشترین پروانه ساخت در منطقه 12/ همسو نبودن برنامه‌های توسعه ملی با طرح‌های منطقه‌ای

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: متاسفانه در کشور ما برنامه های توسعه ملی با برنامه های توسعه منطقه ای همسو نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سیصدو هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه)برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد 12 ساله معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: سوال اینجا است که آیا در توسعه شهری نظام‌مند عمل کرده‌ایم؟ و یا کیفیت خدمات شهری را افزایش داده‌ایم و امکانی ایجاد کرده‌ایم تا خدمات را برون سپاری کنیم؟

وی افزود: ارتباط ما با برنامه توسعه ملی قطع است، برنامه های توسعه ملی باید با برنامه های توسعه منطقه ای و ناحیه ای  و طرح جامع پیوند بخورد که ما امروز این مورد را نداریم و برنامه‌های ملی با برنامه‌های توسعه منطقه ای همسو نیستند.

پشمچی زاده در ارتباط با ساخت و سازها در شهر تهران گفت: شتاب صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده در منطقه 12 از دیگر مناطق شهر پیشی گرفته است.

وی افزود: هیچ گاه در شهرداری به موضوعات هزینه ای توجه نشده است و در حال حاضر گزارش ساخت و ساز در مناطق آماده است و می توانیم اعلام کنیم که چه میزان از گزارش ها براساس ضوابط پیش رفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رابطه با موضوع حریم بیان داشت: امروز مهم ترین موضوع در رابطه با حریم بحث مغایرت های قانونی است و باید بپذیریم که حل این مغایریت‌های قانونی با دولت ها است و اگر این کار صورت نگیرید، مشاهده می کنیم که هر روز حریم ها مورد دست اندازی قرار می گیرد.

پشمچی زاده گفت: با توجه به رشد جمعیت در دهه 60، برنامه ریزان شهری تصمیم گرفتند که در مناطقی مانند منطقه 22 بلند مرتبه سازی انجام شود که آثار آن را امروز مشاهده می‌کنیم و در سال 93 شورای عالی شهرسازی و معماری طرح تفضیلی منطقه 22 را متوقف کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.