سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا حجم اینترنت زود تمام می شود؟ +روش‌های کنترل حجم مصرفی اینترنت

بسیاری از کاربران از کاهش ناگهانی حجم ترافیک و یا تمام شدن آن گله دارند. در ادامه راهکار های مناسب برای جلوگیری از مصرف حجم اینترنت را معرفی می کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترافیک یا حجم اینترنت که به مجموع میزان دانلود و آپلود شما در اینترنت باز میگردد یکی از مسائل مهم و حیاتی برای کاربران ایرانی است چرا که هنوز کیفیت و خدمات سرویس دهی اینترنت در ایران به صورت محدود و حجمی و یا تنها با اسم نامحدود و با قیمت های بالا عرضه میشود ، از این رو بسیاری از کاربران از کاهش ناگهانی حجم ترافیک و یا تمام شدن آن گله دارند ، در ادامه سعی میکنیم مواردی که در کاهش حجم ترافیک تاثیر گذار هستند را بررسی و راهکار های مناسب برای جلوگیری از مصرف حجم اینترنت را معرفی کنیم.

دلایل تمام شدن سریع حجم اینترنت و روش های جلوگیری از آن

ما قبلا در زمینه مدیریت حجم اینترنت و جلوگیری از مصرف دیتا بیش از حد مطالب معتددی نظیر محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را منتشر کردیم در ادامه نیز سعی کردیم رایج و مهم ترین دلایل کاهش سریع ترافیک ماهانه یا سالانه خریداری شده از سرویس دهنگان خدمات اینترنت (ISP) را بررسی کنیم.

اگر شما از میزان دانلود فیلم ، سریال ، موزیک و دیگر دیتا های خود آگاهی دارید و حجم کلی و تقریبی آنها را محاسبه نموده اید اما همچنان احساس میکنید که حجم ترافیک ماهانه اینترنت شما بسیار زودتر از حد انتظار تمام میشود بهتر است به نکات زیر توجه و این موارد را نیز بررسی کنید.

۱- آپدیت خودکار سیستم عامل کامپیوتر یا گوشی

یکی از مهم ترین موارد که اغلب بدون اطلاع کابر و به صورت خودکار و پیشفرض در سیستم عامل ها صورت میگیرد آپدیت خودکار سیستم عامل است ، این مورد در ویندوز های جدید نظیر ویندوز ۱۰ همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم بسیار آزار دهنده است و باعث کند شدن سرعت اینترنت و پایان یافتن حجم اینترنت میشود. خوشبختانه در اکثر گوشی ها و سیستم عامل های محبوب مثل اندورید آپدیت هسته سیستم عامل به صورت دستی انجام میگیرد اما در صورتی که حجم مصرف دیتا شما به صورت ناگهانی افزایش یافته است حتما پیشنهاد میکنیم بخش آپدیت سیستم عامل گوشی و سرویس های مربوط به آن مثل Google Services را چک کنید.

 

همچنین در مورد سیستم عامل ها کامپیوتر نیز قبلا روش غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را آموزش داده ایم.

۲- بازی های آنلاین

بازی های آنلاین نظیر کلش آف کلنر (Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft) و.. که امروز بسیار در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند با توجه به روند طولانی بازی و مدت زمان اتصال به اینترنت،دیتا نسبتا زیادی را مصرف میکنند و اگر ترافیک ماهیانه اینترنت شما نسبتا محدود و کم است پیشنهاد میکنیم حتما به صورت زمان بندی شده بازی ها را انجام دهید.

 

۳- آپدیت خودکار و پنهانی نرم افزار های کامپیوتر و اپ های گوشی

مورد دیگری که شبیه به آپدیت سیستم عامل است و دشمن جان حجم اینترنت شما هستند ، آپدیت های پنهانی نرم افزارهای سیستم عامل های کامپیوتر و گوشی است که معمولا به صورت پیشفرض و بدون اطلاع کاربر انجام میشوند نرم افزارهای نظیر فایرفاکس ، تلگرام کامپیوتر و.. بدون اطلاع کاربر خود را به نسخه های جدید تر آپدیت میکنند و در گوشی نیز نرم افزارهایی نظیر بازار ، سرویس های گوگل و.. نیز در صورت نیاز پس از اتصال به اینترنت خود را اتوماتیک آپدیت میکنند. پیشنهاد میکنیم حتما گزینه آپدیت خودکار این نرم افزار ها را غیر فعال کنید.

ما قبلا برای کامپیوتر یک نرم افزار بسیار خوب برای کنترل مصرف دیتای اینترنت و نظارت بر اتصال نرم افزار های مختلف را معرفی نمودیم برای گوشی نیز یک فایروال بسیار خوب برای جلوگیری از دسترسی برخی برنامه به اینترنت در اندروید را معرفی کردیم که میتوانید در زمینه کنترل مصرف اینترنت و جلوگیری از تمام شدن حجم آن کمک کند.

۴- دانلود خودکار مدیا توسط اپ های چت

اپ های چت نظیر تلگرام ، واتس اپ ، لاین و.. که این روز تقریبا هر کاربر فعال گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت در آنها عضو است برخی از مدیا هایی که توسط کاربران دیگر برای شما ارسال میشود نظیر عکس ، آهنگ و دیگر فایل ها را به صورت اتوماتیک دانلود میکنند. حجم موارد دانلود شده برخی اوقات براحتی به چندین گیگ میرسد و میتواند بسیار سریع ترافیک ماهیانه شما را از تمام کند.

 

در اکثر نسخه های جدید این نرم افزار ها همانند نسخه جدید تلگرام که قبلا به آن اشاره کردیم قابلیت غیر فعال کردن دانلود خودکار وجود دارد پس حتما آنها را مجددا بررسی کنید تا ناخواسته حجم اینترنت شما توسط مطالب ارسالی کاربران دیگر از بین نرود.

۵- پخش خودکار موزیک و ویدیو در شبکه های اجتماعی

پخش خودکار موزیک و ویدیو در شبکه های اجتماعی معظل دیگری است که برای اینترنت های محدود نظیر خدمات اینترنت کشورمان بسیار آزاردهنده و در برخی اوقات پر هزینه است ، پیشنهاد میکنیم پخش خودکار ویدیو را در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و دانلود خودکار ویدیو در شبکه های نظیر اینستاگرام را حتما غیرفعال کنید تا در حجم مصرفی اینترنت شما صرفه جویی شود.

 

۶- آپلود فایل و درایو های ابری

بسیاری از کاربران فکر میکنند که مصرف ترافیک ماهانه اینترنت تنها به موضوع دانلود باز میگردد اما در بعضی از سرویس دهندگان اینترنت (ISP) میزان آپلود دیتای شما در اینترنت هم به عنوان ترافیک ماهیانه در نظر گرفته میشود و ممکن است شما دانلود چندانی نداشته باشید اما میزان آپلود فایل هایی که برای دوستان خود در اینترنت ارسال میکنید و موارد مشابه دیگر بالا باشد ، پس حتما قبل از آپلود فایل پیشنهاد میکینم که این مورد را برای ISP خود بررسی کنید چراکه آپلود فایل در برخی از آنها رایگان و در برخی دیگر جزو ترافیک ماهیانه محسوب میشود.

همچنین اگر از نرم افزارهای درایو های ابری نظیر دراپ باکس (Dropbox) و وان درایو (OneDrive) بر روی سیستم خود استفاده میکینم حتما پیشنهاد میکنم آپلود فایل ها را زمان بندی و از حالت خودکار خارج کنید تا میزان مصرف دیتا ارسالی و سرعت اینترنت را کنترل کنید.

۷- آپدیت خودکار آنتی ویروس ها

این مورد را میتوان جزو آپیدت نرم افزار ها محسوب کرد اما متاسفانه بسیاری از کاربران آنتی ویرویس ها را جزو نرم افزارها حساب نمیکنند و فایل های آپدیت شده را کم حجم میدانند اما در صورتی که هر چند وقت یکبار تغییرات اساسی در هسته و دیتابیس نرم افزهای آنتی ویروس انجام میشود که برای آپدیت آن به نسخه های بالاتر نیاز به دانلود فایل های نسبتا با حجم بالا لازم است ، اگر حجم اینترنت شما محدود است پیشنها میکنیم آپدیت دستی آنتی ویرویس ها را فعال کنید و یا از آنتی ویروس های سبک،رایگان و آنلاینی که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید.

۹- چت تصویری و تماس آنلاین صوتی

ما قبلا بهترین نرم افزار های رایگان تماس تصویری را معرفی کردیم اما نکته ای که باید در استفاده از آنها و برنامه تماس های صوتی مثل واتس اپ و. به آن توجه کنیم این است که مصرف دیتای و حجم اینترنت این نرم افزارها بسیار بالاست و اگر از چت های ویدیویی با نرم افزارهای نظیر اسکایپ ، ایمو و.. یا تماس های صوتی استفاده میکنید باید بدانید که حجم دیتای رد و بدل شده این برنامه ها بسیار زیاد است و تقریبا اگر چند ساعت از آنها مداوم استفاده کنید حجم اینترنت شما را به طور چشمگیری کاهش میدهند.

 

10- استفاده از شبکه اینترنت شما توسط دیگران

اگر تمامی موارد فوق را بررسی نمودید و مطمئن هستید که مصرف شما با مدت زمان اتمام حجم ترافیک اینترنت شما نا متوازن و مشکوک است پیشنهاد میکنیم شبکه اینترنت خود را بررسی کنید و در صورتی که از مودم وایفای استفاده میکنید حتما رمز آن را تغییر دهید و موارد امنیتی مودم مثل مک فیلترینگ و.. را فعال کنید آموزش کامل محدود کردن اینترنت وایرلس و مک فیلترینگ را قبلا منتشر کردیم.

 

۱۱- ویرویس ، تروجان و پاپ آپ ها

شاید این مورد در نگاه اول چندان منطقی به نظر نرسد اما موارد بسیار متعددی وجود دارد که برخی تروجان ، بدافزار و ویرویس های سیستم های کامپیوتری در صورت وجود شبکه اینترنت در دستگاه قربانی ، خود را آپدیت میکنند و اطلاعات شخص را به صورت مخفیانه به سرورها و.. ارسال میکنند و باعث کندی سرعت اینترنت و مصرف حجم نت میشوند. پیشنهاد میکنیم که حتما سیستم خود را همواره با آنتی ویرویس های معتبر اسکن کنید.

علاوه بر این برخی از این نرم افزار ها و ویروس ها خود را به صورت پیشفرض یه صفحه خانگی مرورگر شما تبدیل میکنند و یا افزونه های های پاپ آپ بر روی سیستم شما نصب میکنند که هر چند دقیقه یکبار وبسایت هایی در در سیستم لود میکنند،تمامی این موارد در بلند مدت میتوانید در سرعت و حجم اینترنت شما تاثیر گذار باشد.

۱۲- پادکست و رادیو های اینترنتی

اگر اهل پادکست و ردایو های اینترنتی هستید باید بدانید که برخلاف تصور برخی از کاربران که آنها دیتای کمی برای پخش مصرف میکنند حجم نت شما به شدت در طی مدت زمان کوتاه کم میشود ، اگر مشتری پر و پا قرص این دسته از استریم های زنده هستید باید به فکر افزایش ترافیک نت خود باشید.

۱۳- چک کردن روزانه سایت هایی که دیتا زیادی در صفحه بارگذاری میکنند

برخی از سایت های دارای دیتا های با حجم بالا هستند مثل سایت های دانلود عکس ،نقشه های گوگل ، سایت های دانلود موزیک که پیشفرض ویدیو یا آهنگ های جدید را لود و پخش میکنند ، در صورتی که به صورت مداوم به آنها سر میزنید پیشنهاد میکنیم در بخش تنظیمات مرورگر یا از طریق افزونه های موجود از دانلود اتوماتیک عکس ، موزیک و ویدیو ها جلوگیری کنید.

۱۴- مشکلات و اشتباهات سرویس دهنده اینترنت شما

در صورتی که با وجود بررسی و رعایت موارد بالا باز هم به شکل مشکوک و بسیار زودتر از حد انتظار ترافیک ماهیانه اینترنت شما تمام شده است و هنوز علت آن مشخص نیست پیشنهاد میکنیم این موضوع را با تماس با بخش پشتیبانی شرکت سرویس دهنده اینترنت خود در میان بگذارید تا مصرف دیتا شما بررسی شود .

اکثر این شرکت دارای بخش پنل کاربری در سایت خود هستند و نمودار مصرف و اطلاعات ریز حجم آپلود و دانلود های شما در ساعات مختلف روز در آن مشخص شده است، همچنین گاها در برخی موارد مشکل از سمت سرویس دهنده اینترنتی نیز ممکن است باشد و با اطلاع رسانی شما احتمال رفع مشکل وجود دارد.

منبع:مشرق 

انتهای پیام/

راهکار های مناسب برای جلوگیری از مصرف حجم اینترنت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
دالوند ممنون از راهنمایی شما
۰۰:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
خوب بود ممنون
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
سلام من دیروز 7گیگابایت اینترنت یک ماهه همراه اول خریدم امروز صبح اینترنتم صفر شده فقط هم یه نگاهی تو اینستا انداختم کار دیگه ای باهاش نکردم دزدی تا چه حد آخه خدا لعنت کنه اونی که مال مردمو میخوره آخ هم نمیگه
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
۲۰گیگ بسته گرفتم تویه شب همش پریدچ وضعشه من ک راضی نیستم
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
سلام چرا اینترنت اینقدر زود تموم میشه ۴۲ گیگ گرفتم با دوتا دخترام باهام استفاده‌کنیم چهار روز نیس گرفتم پونزده گیگ مونده اینستا نداریم فقط روبیکاس
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
من ۶ گیگ گرفتم بخدا با بدبختی الان ی روز نمیشه کمتر از ی گیگ مونده میرم اینستا میام ۵۰ مگ کم کرده بخدا چه وضعشه گناه داریم
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه اونکه این همه دزدی تو اینترنت میکنن خدا لعنتشون کنه
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۱
۲ گیگ یک ماهه میگیرم بعد از ۳ روز تمام میشه آخه این چه وضعیه؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام
۷ گیگ زدم سه روزه تموم شد .بلافاصله ۷ گیگ دیگه زدم بازم سه روزه تموم شد ووووووو
کاش فقط بدونم چرا؟
..
۱۱:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
20 گیگ گرفتم یه هفته ای تموم شد چه وضعشه :/
بنیامین
۲۲:۴۰ ۰۸ تير ۱۴۰۱
من۷گیگ یک ماهه ریختم ۱۰ ساعتم نشد حروم خورت جم کنید بابا
امین علی زاده
۱۸:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من خودم ۳روز میشه کـ۲۰گیگ نت گرفتم الان ۱۰ گیگ مونده واقعا کـ خیلی بده این کار چیکارـکنیم بدون این هم نمیشه خیلی سری آدم سخت تموم میشه
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
من ۱۲گیگ ۱۲۰روزه گرفتم ولی ۶روزه تموم شد این اسمش چیه چیزی نیست جز دزدی
Nashenas
۰۹:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
واقعا انصاف نیست ۱۲گیگ‌نت در ۸روز تموم میشه
مخاطب
۱۲:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
من اینترنت 16گیگابایت گرفتم ولی تو 20روز تموم شد
Saghare
۱۵:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
واقعا که من 10گیگ سی روزه میگیرم بعد در یک هفته تموم میشه واقعا که چرا؟
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
این چه وضعشه من ۵ گیگ ۷ روز گرفتم جای نرفتم فقط شاد رفتم ۲ و ۳ روز نشد پدرم میگه چرا انقدر زود تموم میکنی هر چقدر میگم فقط شاد رفتم باور نمیکنه میگه تو همش زود تموم میکنی از همه الان من چیکار کنم نت لازم دارم بابام دیگه نمیده همیشه وقتی نتم تموم میشه حتی واسه گرفتنش غصم میگیره اوف
هعب
۰۰:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
من ده گیگ نت میخرم ولی توی 3 روز تموم میشع با اینکه کار خاصی هم انجام نمیدم،من قبلا یک گیگ میگرفتم یک ماهه،اضافه هم میموند
...
۰۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
آقا بمولا من ده گیگ خریدم دو روز نشد شدچهار گیگ بعد منم کلا اینترنتم خاموش بود

این کار دزدی من که راضی نیسم
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
تنها راه در ایران عدم مصرف و تحریم هست. تحریم خودروساز داخلی، تحریم اپراتورها و اینترنت مخابرات و .... اما کو گوش شنوا. هممون داریم یه ریز این افعی ها رو به اژدها تبدیل میکنیم
ایران زیبا
۱۰:۵۲ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
ما اینترنت با حجم و سرعت نا محدود نمیخوایم. میخوایم اگه 10 گیگ اینترنت خریداری کردیم ، زمان مصرفش محدد نباشه حتی تا یک سال هر قت لازم باشه استفاده کنیم و از بین نره. این کار اپراتورها دزدی ئاضحه و باید تغییر کنه. مردم حق دارن از اینترنتی که پولش رو دادن هر زمان نیاز دارن استفاده کنن
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
چرانترنت شارژ ما را می خرد
رضایار طاهریان
۰۲:۳۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
این کار قابل بخشش نیست،به قرآن راضی نیستم،پنج گیگابایت شارژ کردم،چهار تا کلیپ زیر یک دقیقه ای فرستادم،یه روزه یک و نیم گیگابایت رفت، دوباره سه و نیم گیگابایت شارژ کردم،اومدم خونه پیامک اومد حجم اینترنت باقی مانده شما از 200 مگ،
فلانی
۱۹:۲۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اقااااا من دو گیگ میریختم یه ماه اینا میرفت بعد الان ده گیگ میریزم تو چند روز تموم میشه چه خبرهههههه؟؟!؟!
من هیچ کاری که به چصم بیاد نکردم بعد چطور نتم از هشت گیگ شد شیشو خورده ای هان؟!کی اینجا داره نت میحوره کی قربانیه کی سودچو معلومه دیگههه
ملت دلشون به یه اینترنت خوشه دیگه!!!!
یه ایرونی
۰۰:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
من تازه نت گرفتم.از روزی که نت گرفتم تاحالا ۸گیگابات ازم سرقت شده
چرا سرقت شده؟
روزانه نه فیلم میبینم نه از سایتی استفاده میکنم نه تماسی میگیرم.اما موجودی میگیرم میبینم یکبار کم نشون میده یبار زیاد
واقعا کن
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
عصبیمون کردید من ۵روز نیس بسته گرفتم شد یه گیگ اخه این چ وضعشه اگه استفاده داشتم وکم میشد زور نداشت این که اصلا استفاده ای نداریم و تموم میشه واقعا ظلمه
واقعا که
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینترنتم خیلی زود تموم میشه قبلاً اینوری نبود ۱۰گیگ می‌گرفتی ۲۰روز می‌رفت فیلم نگا میکردم الان قشنگ معلومه من ۷۲گیگ ی ساله فعال کردم ۲۰روز نرفت یعنی چی.
بامری
۱۴:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
من10 گیگ اینترنت30 روز گرفتم سه روز ازش استفاده کردم فقط تو واتساپ الان۳ گیگ
دانشجوی خسته
۰۰:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
آقای جهرمی این چه وضع اینترنته ؟ تو دنیا که رتبه ما از لحاظ سرعت اینترنت خانگی 163 و همراه هم 104 هست از 190 کشور ! 4g هم تو اکثر کشورا سرعتش حداقل 50 مگابیت بر ثانیه هست. اون وقت اینجا اپراتورهای همراه به اسم 4g اینترنت میدن با سرعت 4 مگابییت !!! از حجم بسته ها هم دزدی میکنن.
من یه دانشجوی مهندسی ام. تا چند ماه پیش برای کلاسهای آنلاین و نرم افزارای مهندسی بسته 7 گیگ ماهانه ایرانسل کارمو راه مینداخت. الان 7 گیگ در عرض 2 روز تمام میشه! با اینکه اصلا مصرف نت من زیاد نشده. این چه وضعشه ؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
آقا من سه روزه ۱۵گیگ نت گرفتم هیچ کار هم نکردم چیزی دانلود نکردم فقط روبیکا و شاد رفتم و سرجمع دو ساعت تو اینیستاگرام نبودم ولی نتم کلا چهار گیگ مونده. لطفاً بگید چیکار کنم.
مهدی
۱۶:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
مخابرات خودش میدزده
ما100گیگ ماهیانه داریم
هر ماه تا پانزدهم ماه تموم میشه درصورتی که کار خاصی هم نمیکنیم ودانلود وآپلود نداریم
مخابرات ازهرکدوم از مشترکاش هرچقد بتونه میدزده ویه بسته درست میکنه میفروشه به مشتریای جدیدش!!!!!
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ۲۴ گیگ سه ماهه می ریزم فقط ۱۷ روز میره با وجود این که چیزی دانلود میکنم
عرفان
۰۹:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
آقا این چه وضعشه خسته شدیم نت خریدیم ناموصا
روزی 3 گیگ مصرف میکنم ولی کلا نیم ساعت سرم تو گوشی نیست
به خدا این دیگه مصرف نیست دزدی اینترنت هست توسط مخابرات 3 سال پیش 200 مگ نت هفتگی میخریدم آخرشم اضافه میموند از هر لحاظ اضافه کردید قیمت رو بگم حجم رو بگم که کم کردید چیو بگم
هر کی با حرفم موافقه ی قلب بالای حرفم بزنه تا این مخابرات شرم کنه
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من هر 6روز یک بار ۴۵هزارتومان اینترنت میگیرم
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مخابرات داره دزدی میکنه به صورت علنی ما الان روزی 10 گیگ داریم شارژ میکنیم آخر شب میگه نت تموم شد مصرفمون نصبت به گذشته هیچ تغییری نکرده نمیدونم چه طور دارن حساب میکنن!!!!!!!!
Sarina
۱۲:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
من همیشه 10گیگ میزدم 1ماه کامل میشد چند روز پیش زدم 4روز شد واسم . با این که من استفاده نکردم زیاد
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
واقعا نمی دونم‌ چی بگم یکی جواب گو نیست ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا حجم نتا انقد کم شده من ۱۵ گیگ نت میخرم هر ماه اما خیلی کم میاد حجم نتا رو کم کردن یک گیگ اینترنت ک باید هزار مگا باشه صد مگابایته چراااااا؟؟؟؟؟؟؟
رسیدگی کنید لطفا
یاس
۰۲:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
الان همه دارن سوال میپرسن
یکی یه جوابی راه حلی چیزی بده توروخدا
خیلی وضعیته ضایعیه
چیکار کنیم ما
5گیگ ماهانه میگری 10روز نشده بدون هیچ کاری تموم میشه
علی‌رضا‌
۱۴:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
من‌ ‌چون اینترنت شیش ماهم تموم شده و چند روز مونده مجبورم ترافیک اضافه بخرم ‌الان یک هفته است دارم هر‌‌روز اینترنت یک گیگ میخرم یه‌ روز هم فایده نمیده
اقای جهرمی لطفا رسیدگی کنید
قبلا ۳ گیگ‌ ماهانه می‌خریدیم ‌قشنگ‌ یک ماه رو جواب میداد
الان همون‌۳گیگ یه هفته ‌رو نمیزاره تموم‌ میشه
دردمون رو به کی بگیم
این ‌ یه پول خوریه از وقتی شاد اومده مردم مجبورن اینترنت بخرن
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
من 2گیگ گرفتم یه روزه تموم شد
حسینی
۲۳:۱۴ ۲۷ دی ۱۳۹۹
من امروز چار گیگ گرفتم سه چار دفه بیشتر نتو روشن نکردم الان یک گیگم نمونده
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
قبلا
۵ گیک اینترنت میخریدیم یک ماه تموم نمیشد تازه دوماهه هرچقدر ز یادم می خریم دو هفته تموم میشه تورو خدا دیگه خسته شدیم
احسان
۱۶:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام
من نتم خیلی زود تموم میشد از کد *100*611# استفاده کردم الان دیگه ۱۰گیگ میگیرم ۲۲ هزار تومن.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
چرا من ۴ روز پشت سر هم بخاطر درسم گرفتم و جز واتساپ چیزی ندارم ولی نت فرداش تموم میشه رسیدگی کنین لطفا
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من ۱۲گیگ گرفتم هنوز یه ماه نشده توهیچی هم نمیرم فقط یه برنامه واتساپ ویه شادی دارم که میگن شاد رایگانه یعنی من سه روزه بسته گرفتم الان هشت گیگ دیگه ازش مونده نمیفهمم چه جوری اینقدرمن استفاده میکنم به خدا دیگه من روم نمیشه به بابام بگم شارژ بده
بگمم هم نمیده دیگه هنوز یه ماه نشده دولت یکم هم به فکر مامردم باش
Zahra khanoom
۱۳:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من قبلاً ۳ گیگ میگرفتم همشم ویدیو کال خارج از کشور داشتم چقد تو اینستا میرفتم چقد تو تلگرام چیز دانلود میکردم چقد واتساپ و ایمو گوگل همه برنامه ای هم داشتم اما الان ۲۰ گیگ خریدم قبلش میداد ۳۴ دوماه بعد کردش ۵۰ تومن بعد ما خواهرشوهرم فوت کرده اصلا سمت گوشیمم نیومدم الان یه هفتس اومدم سرگوشیم ۱۷ گیگش تموم شده حتی یه تماس واتساپس هم نداشتم هر از گاهی تو اینستا اگه چیزی بخوام میرم نگاه میکنم میام نه استوری میزارم نه هیییچیی دزدی تا کجا اخهههههههه
محمد
۰۴:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چه ربطی داره بسته شبانه ساعته رو هر 5 دقیقه قطع میکنن همون ساعت بسته ماهانه کار میکنه
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
چرا مصرف اینترنت زیاده من دیشب ۵گیگ گرفتم الان تمام شد مردم چرا هیچی نمیگید تا کی حق ما باید ضایع بشه اخ تا کی
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
من قبل ۳ گیگ ماهانه ایرانسل میگرفتم حدود ۲۵ تا ۲۷ روز میرفت.الان جوری شده هر ۳ ۴ روز ۷ گیگ میگیرم باز میبینپ حجم نتم تموم شده اخ چجوری ممکن بدون دانلود با حجم بالا اینقدر زود این بسته ها تموم بشه.دزدی هم حد و اندازه ای داره
سوسن
۱۰:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
قبلا هم این چیزا بوده ولی نت ب این زودی تموم نمیشد
ساناز اسماعیلی
۲۰:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
الهی خیر از زندگیتون نبینید ۳۰۰ گیگ شارژ کردم ۴ روز نشد که تمام شد مگه میشهههههه؟؟؟ کل حجم گوشی من ۱۶ گیگه چطور تو ۴ روز ۳۰۰ گیگ استفاده کردم؟؟
Mohammad
۱۷:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من به عنوان پدر پرستارم خب به اینترنت نیاز دارم ‌ه به سایت ها برم و درد درمان ببینم مودم خریم اولین بار ۱۰۰ گیگ هدیه داد رفتم چند تا کلیپ خنده دارم دیدم یهویی پیامک اومد شما ۸۰ درصد از بسته را استفاده کرده اید یعنی یعنی چند تا کلیپ ۱۰۰ گیگ می گیره
طوفان
۱۴:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من اینترنت خانگی استفاده میکردم ۱۰ گیگ دو ماهه زمانش تمام میشد چند دوره هست اینترنت ۲۵۰ گیگ خریدم و ۷۰ گیگ بسته حجم گرفتم پانزده روزه تمام شده کسی پاسخ نمیده
امید
۰۰:۰۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
الان دیگه توی عصری زندگی میکنیم که همه میدونن چجوری باید بستشون رو مدیریت کنن ک زیاد مصرف نشه! هزارتا سایت دیگه هم این روش هارو توضیح دادن! من یه یه بسته 17 گیگی خریدم هنوز 15 روز نشده تموم شد!!!!! من فقط استفادم در حد یه بازی وده با تلگرام همین من از چیز دیگه ای استغاده نمیکنم!! دیتا یوزیج گوشی رو هم نگاه میکنم میبینم بازی کلا 2 گیگ استفاده کرده تلگرام هم با فیلتر شکن کلا 7 گیگ استفاده کرده!! 8 گیگ دیگه رو خوردین؟
عشکروک دلسوختگ
۲۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام اقا بخدا من ی بچه لب مرزی هستم ونان شب خودموبا بازی کردن باجانم بدست میادم واز گستاخی وبی فکری خودم هر هفته فقط ۲۲هزارتومان برای خرید اینترنت ۷گیگ میدم ولی کل حافظه گوشیم ۸ گیگ بیشتر نیست .چطور همش سر ۳ تا ۴ روز بهم پیامک میادکه ۸۵درصدازبسته شما مصرف شده ..بجز چندتا کلیپ واهنگ من دیگه هیج کاری هم بااینترنت ندارم .خداروخوش نمیاد ما باهزار بدبختی ازنان شب خودم میبریم ومیدم برای بسته که نوشته ۱۸هزار ۷ گیگ بعدش تا ۲۲هزار واردنکنم تمدید وقبول نمیشه .ازطرف دیگه اندازه ۳گیگ هم بیشتر بخدا مصرف در کل ماه شاید نداشته باشم .کمی مراعات حال وروز مارو هم بکنید.غریبه ازدیارخودم.
امیرحسین
۲۰:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
هیچکی راضی نیست باید رسیدگی بشه
-_-
۱۲:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من قبلا تو یه ماه ۱۸ گیگ فقط استفاده میکردم الان ۳۵ گیگ تو ۲۰ روز تموم شدهههه چه وضعشه اخههه
سید طاها
۲۱:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اقا ما دردمان را به کی بگیم من ۱۵ گیگ ۱ ماهه خریدم ۱۲ روزه نشده تموم شد لطفا پیگیری کنید اینقدر گفتم زبونم مو در اورده
:/
۰۱:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
حالا ک مخابرات نتو میخوره میره باید اوپراتورا عوض کنیم درست میشه؟
محمد
۱۹:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دزدن اقا. من10گیگ اینترنت همراه اولو1ماهه تموم نمیتونم کنم. ولی مال مخابرات رو که700گیگ خریدم 10روزه تموم کردم. همه جاهم رفتم و همه جاهم زنگ زدم. کارشناساشونم اومدن دیدن و مقایسه کردن. خودشون میگن اگه برنامه یا ادرس با منشا خارجی باشه4برابر محاسبه میشه اما عملا کارشنلسشون امتحان کرد وگفت حدود38برابر دارن محاسبه میکنن. خدا ازشون نگذره.
سعید
۱۵:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من بسته 45 گیگ خریدم، بعد 2 هفته تمام شد، 50 گیگ حجم اضافه خریدم، بعد یک هفته 20 گیگ ازش کم شد، میزان مصرف گوشی و لپتاپم رو چک کردم، کلا تو یک ماه گذشته 20 گیگ مصرف داشتم، یعنی 20 گیگ من رو برام 65 گیگ حساب کردن، به کی بگیم، ای خداااااااااا
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من بسته سه ماهه گرفتم ۲۰ روزه تمام شدچرااینجوریه برای چی کسی پیگیری نمیکنه
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
باشگاه خبر نگاران شما ماله کش این مخابرات هستید که سر پوش بزارید ؟ نه داد ما ختم اینترنت و سیستم هستیم و دیگه میدونیم کجا را باید کنترل و یا نکنیم تا ترافیک اضافی مصرف نشود. با تمامی این موارد اینترنت دزدی و ترافیک دزدی مخابرات محشره هیچ مسول و کسی هم پاسخگو نیست- حتی تیکت خودشونو هم پاسخ نمیدن یک گیگ این مخابرات برابر است با 5 گیگ مردم بدانید .
حمید
۰۹:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من راضیم اگه بسته یک ماهه یک روز دووم بیاره سه روز پیشکش
مهدی
۲۳:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
خیلی انترنت زود تموم می شه چرا بسته های نامحدود ۲۴ ساعته نمیزارن برای اندروید
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
دوستان میشه ی دلیل منطقی بیارین ،چ جور یک گیگ دو دقه ای تموم میتونه بشه؟؟؟؟
س
۰۷:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چراانقدرزوداینترنت من تموم میشه ؟؟
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
تورو خدا یکی به دادمون برسه مسئولین این چیزار میدونن ایا؟؟
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
اینترنت خیلی گرونه
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
تا داخل یک سایت بشی یک گیگ میپره
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
اینترنت 2020 مخابرات رو من داشتم ، تا مودمم روشن بود ، حتی وقتی استفاده هم نمی کردم ، ار حجمم کم می شد ، از هر 24 ساعتم به صورت میانگین 3 ساعت قطع بود
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من قبلا این کارا رو انجام دادم ولی بی فایدست، حجم اینترنتمون واقعی نیست.
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من قبلا این کارا رو انجام دادم ولی بی فایدست، حجم اینترنتمون واقعی نیست.
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
تشکر از اطلاعات خوبتون
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
عالی
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
عالی تشکر
ناشناس
۰۱:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
عالی بود تشکر
رسول
۰۰:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
من از بسته های شبانه استفاده میکنم ولی متاسفانه بجای اینکه از حجم بستم استفاده بشه هفده هزار تومن شارژ اعتباریم کم شده با اپراتور تماس گرفتم ولی جوابی نگرفتم
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چقدر دیگه پول حجم بدیم دو تا سایت باز میکنی حجمت تموم میشه...نامحدودش کنید دیگه
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چقدر دیگه پول حجم بدیم دو تا سایت باز میکنی حجمت تموم میشه...نامحدودش کنید دیگه
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چقدر دیگه پول حجم بدیم دو تا سایت باز میکنی حجمت تموم میشه...نامحدودش کنید دیگه
محمد
۲۱:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بسته یک ماهه یک هفته هم جواب نمیده
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اشتراک یکماهه چقدره؟
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خیلی بده که با وجود تمام نشدن بسته باید یک بسته جدید بخریم
حجت
۲۰:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
از وقتی با 2020 مشترک شدم حجم مصرفم 20 برابر شده
هیچ مورد اضافی هم نداشتم !!!
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
اینترنت مخابرات خیلی زود تمام می شه منم همین مشکلو داشتم اپراتورمو تغییر دادم.
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من اینترنتم دو تا هشت صبح رایگانه دیروز که ریزمصرف رو از خود سایت سرویس دهنده چک کردم میبینم ساعت هفت و نیم صبح از حجم کم شده!!!
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم برات
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
وای تاکی ؟
رضا
۱۶:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بسته یکماهه 7 روز بیشتر دوام نمیاره
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
چند روز قبل آقای واعظی(رییس وزارت ارتباطات)گفت:اینترنت ADSLرایگان می شود اما فردای اون روز به دلایلی حرفش یادش رفت.
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والا کو ؟؟ الان بسته اینترنت منم تموم شده کووووووووووووو!!
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والا کو ؟؟ الان بسته اینترنت منم تموم شده کووووووووووووو!!
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
واااااااااااااااااای حجم اینترنت منم تموشد خواهش میکنم مسئولین چاره ای بیندیشند
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والا من امروز یه بسته اینترنتی یه ماهه گرفتم یه ساعت نشده نوشته یه گیگ مونده چرا اخه ؟تاکی باید هرروز باید پول بدیم بسته اینترنت بخریم ؟؟!!
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والا من امروز یه بسته اینترنتی یه ماهه گرفتم یه ساعت نشده نوشته یه گیگ مونده چرا اخه ؟تاکی باید هرروز باید پول بدیم بسته اینترنت بخریم ؟؟!!
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
والا من امروز یه بسته اینترنتی یه ماهه گرفتم یه ساعت نشده نوشته یه گیگ مونده چرا اخه ؟تاکی باید هرروز باید پول بدیم بسته اینترنت بخریم ؟؟!!
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من یادم که طراحی وب میکردم استادم میگفت باید هر صفحه که طراحی میکنی زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشه الان طرف طراحی وب میکنه هر چی گیفو و عکس باجیم بالا میذاره ..وقتی هم که صفحه رو باز میکنی ۵ الی ۱۰ مگا بایت مصرف میشه.‌..
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من یادم که طراحی وب میکردم استادم میگفت باید هر صفحه که طراحی میکنی زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشه الان طرف طراحی وب میکنه هر چی گیفو و عکس باجیم بالا میذاره ..وقتی هم که صفحه رو باز میکنی ۵ الی ۱۰ مگا بایت مصرف میشه.‌..
سجاد
۱۴:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
باید نامحدود شه