سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد:

افزایش کشت گلخانه‌ای در نی ریز

کشت محصولات گلخانه‌ای در نی ریز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: ۲۰۴ هزار متر مربع سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و گیاهان دارویی با اشتغالزایی ۹۰ نفری در نی ریز وجود دارد که از ابتدای امسال ۳۲ هزار هکتار به آن افزوده شده است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار، گوجه، بادمجان، کلم، آلو ئه ورا، نهال پسته و انار و گل های آپارتمانی در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.


طهماسبی ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد از محصولات تولید شده، توسط تجار به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر می‌شود و مابقی برای مصارف داخلی به بازارهای اطراف و مرکز استان عرضه می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با بیان اینکه تا پیش از این، دولت، تسهیلات و مجوزهای لازم را فقط به گلخانه‌های ۵۰۰۰ متر مربع به بالا اعطا می کرد، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و شرایط شهرستان، در حال حاضر برای گلخانه‌های هزار متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه‌ی بهره برداری صادر می‌شود وعلاوه بر این امکان پرداخت تسهیلات بانکی برای گلخانه‌های ۳ هزار متر مربعی هم فراهم شده است.
انتهای پیام/ر


افزایش سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی در نی ریز 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.