سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان و خانواده ابلاغ شد

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده از ابلاغ سند اهداف و وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده با تائید وزیر علوم به این موسسات خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، الهه حجازی مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در دومین نشست مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درامور زنان و خانواده که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در این وزارت برگزار شد، اظهار کرد: سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در حقیقت به فعالیت‌های این مشاوران در امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشروعیت قانونی می‌بخشد و جایگاه آنان را تثبیت می‌کند.

وی افزود: تاکنون در ۳۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور، مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده منصوب شده‌اند و روز به روز شاهد افزایش این تعداد و همچنین ارتقای جایگاه آنان در ساختار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف اصلی انتصاب مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده ارتقای کیفیت زندگی زنان دانشگاهی است و در این راستا شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم تشکیل شده است.

وی افزود: تدوین سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در این موسسات، تشکیل شورای علمی حوزه ستادی کارکنان وزارت علوم، تدوین اهداف و وظایف برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در سال ۱۳۹۶ و اعطای اولین جایزه زنان در علم از دستاورد‌های شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم بوده است.

حجازی با اشاره به تشکیل شورای علمی کارکنان ستادی وزارت علوم گفت: اعضای این شورا از کارشناسان ستاد وزارت علوم هستند.

وی گفت: هدف از تشکیل این ستاد این است تا بتوانیم نیاز‌های کارکنان زن را در حوزه ستاد وزارت علوم شناسایی کنیم و وضعیت آنان را ارتقا دهیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های علمی و تدوین اولویت‌های پژوهشی در حوزه زنان و خانواده وزارت علوم گفت: از کار‌های مهم دیگر در این حوزه ایجاد یک هسته مطالعات حقوقی در امور زنان در دانشگاه علامه طباطبایی است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.