سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایت مغازه‌داران از اجرای یکسان قانون برای همه شهروندان بوشهر؛

تابلوهای پایه‌دار وکلا و پزشکان هم جمع‌آوری شد

مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد که طرح جمع­آوری تابلوهای پایه­دار مربوط به وکلا و پزشکان در معابر عمومی سطح شهر از برنامه­های در دست اجرای این حوزه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حقوق شهروندی ابعاد گسترده‌ای دارد که بررسی این مفهوم مستلزم شناخت زوایای مختلف مسائل شهری و انسانی است. یکی از این مسائل، مبحث زیباسازی شهری است که همواره یکی از اصلی­ترین موضوعاتی است که دغدغه مسوولان و مورد توجه مردم بوده است. محدوده دید یا همان جلوه بصری تعریف شده در محیط عمومی، زاییده یکی از این حقوق است که تناسبات بصری و زیبایی‌شناسی، متن اصلی این موضوع است؛ به‌عبارت دیگر، حق زیبا دیدن، یکی از مصداق‌های حقوق شهروندی است که وظایف مسوولان را در بخش‌های زیباسازی شهری به مراتب سنگین­تر می کند.

برای انجام هرچه بهتر وظایف، مسوولان زیباسازی شهری وظیفه دارند تا در گام اول، مصادیق زشت شدن شهر را پیدا و مرتفع کنند و در گام بعدی به مقوله زیباسازی شهر بپردازند. در این زمینه لازم است که مسوولان، حق و حقوق شهروندی مردم را در اولویت قرار داده و تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نیایند. یکی از این مصادیق زشت شدن و بر هم خوردن هارمونی شهر، تابلوهای بعضاً ناهمگون پایه­دار و غیر پایه­دار مربوط به وکلا و پزشکان است که در شلوغ­ترین مکان­های شهر، نمای زشتی به معابر شهر داده است.

در همین رابطه مهدی عادلی، مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با بیان این­که وظیفه ما این است که قانون را برای همه و به­صورت یکسان اجرا کنیم زیرا حقوق همه شهروندان از نظر قانون یکسان است، ادامه داد: در این خصوص با دستگاه قضا مکاتباتی انجام دادیم و در نتیجه این مکاتبات، مجوز برش و جمع‌آوری سازه‌های تبلیغاتی و تابلوهای بدون اخذ مجوز قانونی در سطح شهر را دریافت و بدون محدودیت و استثنا اقدام کرده‌ایم.

این مقام مسوول در پایان با تاکید بر این­که زیبا شدن شهر، خواسته مردم است و إن­شاءالله با همکاری و تعاملات وکلا و پزشکان در طرح ساماندهی تابلوها و زیباسازی منظر شهری و همچنین کمک دستگاه قضا، به این خواسته مردم جامه عمل می­پوشانیم، افزود: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری تابلوها و سازه‌های تبلیغاتی مربوط به وکلا و پزشکان از سطح شهر هستیم و بنا داریم با ارائه طرح­های یکنواخت، زیبا و کارشناسی‌شده، تابلوهایی را به­جای آنها نصب کرده و چهره زیبایی را برای شهر به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.