سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور؛

لزوم توجه به مفاهیم پدافند غیرعامل در کشور

معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: مفاهیم پدافند غیرعامل و حوزه‌های تخصصی پدافند باید مورد توجه جدی باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجتبی مولوی معاون اداره‌کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشورظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای پدافند غیرعامل کارگروه‌های تخصصی، قرارگاههای زیستی و سایبری و رابطین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل به گونه‌ای است که مورد تاکید رهبر بوده و در همه اسناد توسعه‌ای کشور از جمله آمایش سرزمین و غیره به پدافند اشاره شده است.

وی بیان کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که 13 بند است باید در پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد که چندمنظوره‌سازی ، طبقه‌بندی اماکن و فرهنگسازی و آموزش در این سیاست‌ها بیشتر مورد توجه است.

وی افزود: باید مفاهیم پدافند غیرعامل و حوزه‌های تخصصی پدافند مورد توجه جدی باشند چون در راستای جهت‌گیری سیاسی انجام می‌گیرد و نیاز است که زمینه تحقق برنامه‌های پدافند فراهم شود.

معاون اداره‌کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور یادآور شد: باتوجه به نوپا بودن پدافند غیرعامل 15 مستند قانونی در این حوزه داریم و سه حکم در برنامه ششم توسعه نیز به پدافند غیرعامل و الزامات این پدافند پرداخته است.

وی نخستین اولویت را فرهنگسازی و آموزش برشمرد و گفت: همه کارگروه‌ها و کمیته‌های پدافند غیرعامل باید با استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی، مراکز علمی و آموزشی فرهنگسازی آموزش را در دستور کار قرار دهند تا فرهنگ پدافند غیرعامل ترویج یابد.

 معاون اداره‌کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند الزامات پدافند غیرعامل را پیگیری کند، افزود: هماهنگی و هم‌افزایی در دستگاههای اجرایی امری مهم است و باید مورد توجه همه دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

مولوی با اشاره به اینکه هر سال یک رزمایش در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: سعی خواهد شد در سنوات آینده رزمایش ملی پدافند غیرعامل را در استان کردستان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ م ح

 فرهنگسازی و آموزش اولویت کارگروه‌ها و کمیته‌های پدافند غیرعامل است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.