سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت سنندج؛

بانک های کشور برپایه بانکداری اسلامی نیست

امام جمعه موقت سنندج گفت: آنچه در بانک‌های کشور ما انجام می‌شود، غالبا بانکداری اسلامی نیست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ماموستا محمدسعید حسینی امام جمعه موقت سنندج ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی علمای اهل تسنن و تشیع که با حضور عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، وجود بانک در هر کشوری را نیاز به حرکت در بستر توسعه دانست و گفت: کشورهای اسلامی بدون بانک اداره نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر چند در ایجاد و بودن بانک به ویژه در بین علمای اسلامی با مشکلات فقهی روبه رو هستیم، اما بدون بانک هیچ کشوری اداره نمی‌شود.

 امام جمعه موقت سنندج گفت: آنچه در بانک‌های کشور ما انجام می‌شود، غالبا بانکداری اسلامی نیست.

 وی با بیان اینکه در حضور آیت‌الله نوری همدانی در سفرشان به کردستان شخصا محضرشان اعلام کردم که رباخواری در کشور ما برکت الهی را از بین می‌برد، افزود: در آن سفر به ایشان گفتم می‌توانید با یک فتوی این مسائل را حل کنید.

حسینی با بیان اینکه کارمزد به شرط رضایت طرفین در بین علمای اهل سنت قبول است، گفت: مراحبه را اهل سنت قبول دارند چون فلسفه تجارت بر همین اساس است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: هر کشور 18 تا 20 درصد به سپرده‌گذار سود داد این کشور اقتصاد ویران خواهد داشت.

به گفته حسینی،  یکی از عوامل اصلی ورشکستگی سرمایه‌داران و تولیدکنندگان در کشور ما همین تسهیلات 20 درصدی است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید تعریف مناسبی از پرداخت تسهیلات و دریافت سود این تسهیلات در کشور ما وجود داشته باشد، عنوان کرد: بانک‌ها برخی لفافه‌ها و مشارکه‌ها تصنعی را به اسم بانکداری اسلامی می‌گذارند که واقعا غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/ م ح

تسهیلات 20 درصدی از عوامل اصلی ورشکستگی تولیدکنندگان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.