سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعمتی در جمع خبرنگاران:

احتمالا یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نمی‌گیرند/ شمارش آرا 45 دقیقه طول می‌کشد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تلاش ما این است که تا فردا ظهر رأی اعتماد را به نتیجه برسانیم تا دولت جدید از فردا بعدازظهر کار خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت که هر چه مختصرتر و با  برنامه ‌دقیقی کار رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد فکر می‌کنیم که فردا کار رأی اعتماد پایان یابد و نهایتا یک یا 2 نفر از وزرا بررسی صلاحیتشان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای حمایت از وزرای پیشنهادی خود به مجلس می‌آید و صحبت‌هایی خواهد داشت، اظهار داشت: پس از سخنرانی رئیس جمهور کار رأی گیری را داریم احتمالا تا فردا ظهر پایان می‌یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: برای سهولت کار رأی‌گیری هیئت رئیسه در دو بال شرقی و غربی مجلس صندوق هایی را تعبیه کرده است و همچنین در پشت سر هیئت رئیسه محوطه‌ای وجود دارد که در ما آنجا 6 میز قرار داده‌ایم که برای هر سه وزیر یک میز تعبیه شده است و از هر فراکسیون هم یک نفر به عنوان ناظر برای نظارت دقیق کار در آنچا حضور دارند.

نعمتی گفت: تمام تلاش ما این است که تا فردا ظهر کار ار به نتیجه برسانیم تا دولت جدید هم بتواند از فردا بعدازظهر کارش را در هیأت دولت آغاز کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار شمارش آرا تا چه زمانی طول می‌کشد، گفت: در دوره قبل ما این کار را فقط از یک لاین انجام می‌دادیم اما این بار برای تسریع کار دو لاین را باز کردیم و فکرمی‌کنیم که نهایتا شمارش آرا 45 دقیقه طول بکشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این به نظر شما چند درصد از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند و چند درصد رأی اعتماد نمی‌گیرند، اظهار داشت: سوال سختی است چرا که نمایندگان رأی خود را به صورت مخفی و کتبی می‌دهند و قابل پیش‌بیی نیست.

وی افزود: اما تجربه نشان می‌دهد ممکن است برخی از وزرا حد نصاب آرا را کسب نکنند اما اینکه چه کسی آن حد نصاب را نداشته باشد قابل پیش بینی نیست اما طبق روال یک یا دو نفر نمی‌توانند حد نصاب آرا را بدست بیاورند.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر وزیر حد نصاب آرا را نیاورد رئیس جمهور تا چه زمانی می‌تواند وزیر آن حوزه را معرفی کند گفت: بر اساس قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمهور برای معرفی نفر بعدی 3 ماه فرصت دارد و تا آن زمان آن وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود اما فکر می‌کنم با توجه به آن که بحث وزارت علوم هم خیلی پیچیده شد رئیس جمهور آن را زودتر از سه ماه به نتیجه برساند.

وی همچنین برنامه امروز مجلس را دو شیفته و تا ساعت 19:30 اعلام کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور قطعا دوست دارد که نفرات پیشنهادی همان بار اول رأی اعتماد کسب کنند تصریح کرد: با این وجود مجلس و نمایندگان نظرات خود را دارند و استنباط ما این است که تا آنان به حجت عقلی و شرعی نرسند رأی دادن کار سختی است.

نعمتی درباره بازخورد پخش زنده جلسات رأی اعتماد گفت: ما از برادران صدا و سیما درخواست کرده بودیم که  جلسات رأی اعتماد به صورت پخش زنده پخش شود چرا که هر چقدر مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند بازتاب بهتریی دارد و به نفع نظام و امور کشور است.

وی در پایان گفت: فکر می‌کنم فردا جلسه علنی مجلس در یک شیفت به پایان برسد.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

برچسب ها: نعمتی ، هیأت رئیسه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.