سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اجرائیه افغانستان با صدر اعظم بلاروس کنفرانس مشترک خبری برگزار نمود

صدر اعظم بلاروس: فاصلۀ جغرافیایی نمی‌تواند مانع روابط محصلین، استادان و متخصصین دو کشور شود

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این کنفرانس صدراعظم جمهوری بلاروس گفت که مینسک به کابل به عنوان یک همکار خوب نگاه می‌کند و در دوسال اخیر در مناسبات دو کشور تغییر مثبتی رونما گردیده است. 

آندری کوبیاکوف با اشاره به امضای توافق‌نامه‌‌ها و تفاهم‎نامه‌های همکاری میان مینسک و کابل گفت که امضای توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها روح تازه در روابط دو کشور می‌دمد. 

وی گفت که دو کشور به توافق رسیده‌اند که همکاری‌های‌شان را در زمینه‌های صنعت، زراعت، معارف، تحصیلات عالی و روابط تجاری- اقتصادی افزایش ببخشند. 

صدراعظم بلاروس با بیان این‌که امضای تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها دو کشور را بیشتر از پیش نزدیک خواهد ساخت، خاطرنشان ساخت که فاصلۀ جغرافیایی نمی‌تواند مانع روابط محصلین، استادان و متخصصین دو کشور شود.

کوبیاکوف افزود که هر دو جانب از ظرفیت بزرگ همکاری برخوردار هستند. 

در این دیدار امضای موافقت‌‌نامۀ ایجاد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجارتی، تفاهم‌نامه همکاری در عرصه قانون‌گذاری و توافق‌نامۀ اتاق‌های تجارت دو کشور را قدم‌های اساسی در راستای گسترش روابط دوجانبه بین عبدالله و صدر اعظم بلاروس منعقد گردید. 

در اخیر از تولیدات وطنى مانند قالین و زعفران یاد نموده و علاوه نمودیم که افغانستان علاقمند است در بخش زیربنا، توسعۀ اقتصادی- صنعتی و سامان آلات ساختمانی، از ظرفیت‌های بلاروس استفاده کند.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.