سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان:

شهدا سبب وحدت در جامعه هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان شهدا را سبب وحدت در جامعه دانست و گفت: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که در مشرق زمین انقلابی می‌شود و مردانی با حق بیعت می‌کنند و کشته می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هوشنگ نوابی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در یادواره شهدای قشقایی شهرستان دهاقان که با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد، اظهار داشت: این یادواره چهارمین یادواره شهدای قشقایی شهرستان دهاقان بوده که با همکاری همه دستگاه‌های شهرستان برگزار شد.

وی  شهید حججی را والامقام و عاشق خدا دانست و افزود: قلم و راه شهدا جامعه را به حرکت درمی‌آورد و هر وقت در جامعه مشکلی پیش می‌آید یک شهید به داد ما می‌رسد و این‌ بار با وجود شهید حججی در ایران کربلا و عاشورایی برپا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان اذعان کرد: حدود هزار و 400 سال قبل پیامبر را در خلوت تشییع کردند زیرا افراد برای کودتا و برکناری امام علی(ع) رفته بودند، هیزم به درب خانه دختر پیامبر بردند و آن‌جا را به آتش کشیدند.

وی گفت: پیامبر دشمنان دخترش را دشمنان خود می‌دانست و روزی هم خون حسین را جاری کردند و مظلومانه او را به شهادت رساندند و زمانی‌هم امام زمان به غیبت کبری رفت و تا کنون در غیبت به سر می‌برد.

نوابی با بیان اینکه در روایات از انقلاب خبر داده‌اند، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که در مشرق زمین انقلابی می‌شود و مردانی با حق بیعت می‌کنند و کشته می‌شوند.

وی شهدا را سبب وحدت در جامعه دانست و افزود: تا اینکه فردی از اولاد پیامبر آمد، یکباره نوری درخشید و امام آمد، امامی که شهدا با او همراه بودند و سبب وحدت شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان اذعان کرد: شهدا زنده هستند و این جلسات مربوط به مردگان نیست زیرا شهدا در نزد خداوند زنده هستند.

علی‌اصغر قاسمیان نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت:  26 مردادماه مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بود، آزادگانی که بخشی از تاریخ حماسه و افتخار کشور با از خودگذشتگی آنان رقم خورد.

وی افزود: آزادگان توانستند فرهنگ ایثار و شهادت را در دل دشمنان تفهیم کنند، زیرا آنان از اسارت سربلند بیرون آمدند و با تکیه بر ایمان و ارزش‌های معنوی آزادی را فتح کردند.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه با پای دل در یادواره شهدا حاضر می‌شویم، اذعان کرد: حضور و تلاش برای برپایی یادواره شهدا ذخیره دنیا و آخرت بوده زیرا زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا بوده وظیفه همگان است که باید به آن اهمیت داد.

قاسمیان رمز انقلاب و نظام را وحدت دانست و افزود: یادواره شهدا باید پیام داشته باشد، پیام یادواره شهدا حفظ وحدت در جامعه است و جوانان هم با شهدا آشنا می‌شوند.

رجب فرهمندیان با حضور در این جلسه اظهار داشت: یادواره شهدای قشقایی در شهرستان دهاقان از سال 84 آغاز شد و برای چهارمین بار شاهد برگزاری آن در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه با توسل به شهدا جامعه را سالم می‌کنیم، افزود: با برپایی یادواره شهدا به اهداف و نتایج بسیاری می‌توان دست یافت، برای امنیت‌بخشی، پاک‌سازی و طهارت‌بخشی جامعه به برپایی یادواره شهدا نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان اذعان کرد: شهدا باید باشند تا تاریخ است و ما باید یادشان را زنده نگه داریم تا به آیندگان انتقال دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اهداف شهدا را بررسی کنیم بالاترین و اوج اهداف آنان کسب رضایت و بندگی خداوند است و امید داریم بعد از یادواره شهدا یادمان باشد که در راستای عبودیت خداوند قدم برداریم.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.