سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس:

ساخت کلینیک تخصصی ورزشی در شیراز

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: بزرگترین کلینیک تخصصی ورزشی را در شیراز احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر صفرپور سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به نیاز جامعه ورزشی استان به کلینیک تخصصی ورزشی گفت: بزرگترین کلینیک تخصصی ورزشی را در شیراز ساخته می‌شود.


وی ارائه خدمات ورزشی به ورزشکاران آسیب‌دیده و ساماندهی سازمان‌ها و اماکن ورزشی را از اقدامات سال ۹۵ این هیئت در استان معرفی کرد و افزود: در این مدت ٧٤ ورزشکار آسیب دیده با هزینه‌ای بیش از ۵ میلیون تومان تحت پوشش قرار گرفتند.


صفرپور ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی ورزشی برای بیش از دو هزار متولی ورزش، پوشش هزار و ۶۵ مسابقه ورزشی با حضور پزشک یاران، راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی، بازرسی از ٧ باشگاه ورزشی و فعال شدن ستاد نظارت بر سلامت اماکن ووزشی در شیراز و از جمله دستاورد‌های این هیئت است.


سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس به توزیع دارو‌های مکمل در باشگاه‌های ورزشی اشاره و بیان کرد: بیشترین آسیب در برابر سودجویی برخی از افراد که در باشگاه‌های ورزشی به صورت خودسرانه و غیر مجاز مبادرت به توزیع این نوع مکمل‌ها می‌کنند، به وزشکاران وارد می‌شود.


وی با بیان اینکه با تشکیل گروه‌های نظارتی همه باشگاه‌های ورزشی از نظر توزیع مکمل‌های ورزشی پایش می‌شود، گفت: از آنجا که گاهی به صورت زیرزمینی و مخفیانه برخی از این مکمل‌ها توزیع می‌شود، ورزشکاران و سرپرستان ورزشی و مدیران باشگاه‌ها باید نسبت به عوارض استفاده از مکمل‌ها آگاه باشند.


صفرپور با بیان اینکه عمده این مکمل‌ها به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اظهار داشت: فاجعه بارتر اینکه بسیاری از این مکمل‌ها دست ساز است و افراد سودجود با ترکیب برخی از مواد روانگردان و عناصر دیگر اقدام به ساخت مکمل‌ها می‌کنند، عوارض و آسیب این‌ها به مراتب بیشتر از محصولات قاچاق وارداتی است.


حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز گفت: مهم‌ترین رسالت ورزش و جوانان ارتقای سلامت جامعه است و در همین راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه‌ها توانسته‌ایم آسیب‌های موجود در این زمینه را از میان برداریم.


کامیاب با تقدیر از عملکرد موفقیت‌آمیز هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: با همکاری سایر دستگاه‌های استان اقدامات شاخصی در حوزه‌های مختلف پیشگیری، آموزش و ارتقای دانش و آگاهی‌های جامعه ورزش و سایر گروه‌ها انجام شده که مهم‌ترین آن میزبانی ۹۲ رویداد ورزشی ملی و بین‌المللی است.
انتهای پیام/ر

احداث کلینیک ورزشی در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.