سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شتاب در سوادآموزی ؛

سواد آموزی 70 هزار نفر در استان کرمان

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس سر شماری سال نود و پنج بیش از 70 هزار بی سواد از سال 90 تا 95 باسواد شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ناصر صباحی در گردهمایی مسئولان ادارات سواد آموزی شهرستان ها و مناطق استان گفت: بر اساس سند شتاب بخشی به سواد آموزی، بی سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان کرمان تا پایان سال 96 ریشه کن می شود.

وی از آموزش مقدماتی رایانه ویژه 100 نفر از سواد آموزان بافتی، سیرجانی و کرمانی تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در سال 95 خبر داد و افزود: در سال 96 آموزش مقدماتی رایانه به بیش از 200 سواد آموز در برخی شهرستان ها و مناطق استان ارائه می شود.

صباحی به سواد آموزی بیش از 3 هزار و 500 نفر بی سواد تبعه خارجی در استان با همکاری کمیساریاری عالی پناهندگان و سازمان پناهندگان نروژ خبر داد و گفت: بحث سواد آموزی افراد بی سواد تبعه خارجی در استان کرمان از روند خوب و رو به رشدی برخوردار است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به آموزش عملی نماز در قالب طرح نماز کلید بهشت ویژه بیش از 900 سواد آموز بافتی اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی ویژه 87 نفر از آموزش دهندگان سواد در شهرستان بافت با حضور اساتید حوزه علمیه قم برگزار شده است.

ناصر صباحی استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی برای شناسایی افراد بی سواد در سراسر استان، بهبود و ارتقا کیفیت آموزش های سواد آموزی با تمرکز بر توانمند سازی سواد آموزان، مربیان، معلمان،کارشناسان و راهبران آموزشی و تقویت بعد نظارتی فعالیت ها و برنامه های سواد آموزی را از مهمترین راهبرد های اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه سوادآموزی دانست.

انتهای پیام/ح

افزایش سوادآموزی درجمعیت فعال استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.