سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انحلال دو شورای اقتصادی کاخ سفید در پی واکنش بحث‌برانگیز ترامپ به حادثه شارلوتسویل

در پی استعفای هفتمین عضو «شورای تولید» کاخ سفید، ترامپ در پیامی توییتری این شورا و یک مجمع اقتصادی دیگر را منحل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی بی اس نیوز، در پی استعفای هفتمین عضو «شورای تولید» کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پیامی توییتری از انحلال این شورا و یک مجمع اقتصادی دیگر خبر داد.

ترامپ در این پیام توییتری نوشت: به جای تحت فشار قرار دادن اعضای شورای تولید و مجمع استراتژی و سیاست‌، هر دو را منحل می‌کنم. از همه شما سپاسگزارم.

 راهپیمایی نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در 21 مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروههای مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آنها، در شهر شارلوتسویل وضعیت فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند. قربانی این حادثه زن جوان 32 سالهای به نام «هیتر هِیر» بود که به عنوان مشاور حقوقی فعالیت میکرد.

واکنش جنجالی ترامپ به حادثه شارلوتسویل به شدت مورد انتقاد مردم آمریکا، مقامات سیاسی جهان و جامعه سیاسی آمریکا قرار گرفته است. رئیس جمهور آمریکا در پیام توییتری خود پس از این حادثه که با تأخیر چندساعته صورت گرفت، از محکوم کردن سفیدبرترپندارها و نئونازی‌ها که آغازگر خشونت‌های شارلوتسویل بودند، خودداری کرد. این موضع‌گیری بحث‌برانگیز او باعث شد اعضای شورای تولید کاخ سفید یکی پس از دیگری استعفا کنند.

 

 

انتهای پیام/


ترامپ در واکنش به استعفای زنجیره‌ای اعضای «شورای تولید» کاخ سفید این شورا و یک مجمع دیگر اقتصادی را منحل کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.