سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرضا:

توریسم و گردشگری در روستاهای شهرضا تقویت می‌شود

فرماندار شهرضا گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان بحث توریسم و گردشگری را در روستاها تقویت کرده‌ایم که این امر جمعیت قابل توجهی را به روستاهای شهرضا بازگردانده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان با بیان اینکه بعضی از ادارات مانند ثبت احوال نقش بسیار مهم و حیاتی در سیستم جوامع مختلف دارند، اظهار  داشت: ثبت احوال یکی از اعضای ثابت هیأت اجرایی انتخابات است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارت ملی هوشمند به کارت‌های هویت ملی اضافه شده است، افزود: دفاتر پیشخوان، پست و ثبت احوال برای خدمت به مردم آماده هستند و افراد با مراجعه به این دفاتر می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

فرماندار شهرضا در مورد کاربردهای کارت ملی هوشمند، گفت: در فضای الکترونیکی در حال حاضر از شماره ملی به عنوان کد احراز هویت استفاده می‌شود ولی برای کاربردی شدن کارت ملی هوشمند پیش‌بینی‌های متعددی شده است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر امکانات و تعداد پرسنل اداره ثبت احوال شهرضا با کمبود روبه‌رو است، بیان داشت: لازم است یک ساختمان مناسب برای ثبت احوال شهرضا ساخته شود و تعداد پرسنل این اداره تقویت شود.

گلابی اضافه کرد: اسناد بسیار مهمی در ثبت احوال نگهداری می‌شود، بنابراین موارد امنیتی باید در این اداره تقویت شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان است، اذعان کرد: وقتی شغل بیشتر روستائیان کشاورزی و دامداری است با کاهش بارندگی و به دنبال آن خشکسالی، روستائیان به شهر مهاجرت می‌کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه 120 قنات در روستاهای شهرضا برای آبیاری داشتیم و امروز کمتر از 20 قنات دیگر باقی مانده است، ابراز داشت: سال گذشته و امسال بیش از 110 چاه غیرمجاز را برای کمک به کشاورزان پر کردیم.

وی با بیان اینکه آمار جمعیت شهرضا از سال 90 تا 95 با افزایش روبه‌رو بوده، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان بحث توریسم و گردشگری را در روستاها تقویت کرده‌ایم که این امر جمعیت قابل توجهی را به روستاهای شهرضا بازگردانده است.

گلابی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت را در روستاها دنبال کرده‌ایم، عنوان داشت: در اسفرجان پرورش گل محمدی را آغاز کردیم، همچنین دولت به سرمایه‌گذارانی که در روستاها ایجاد اشتغال کنند تسهیلات خوبی پرداخت می‌کند.

عبدالستار الصاق در ادامه جلسه با بیان اینکه یکی از نیازهای برنامه‌ریزی کشور ارائه آمارهای دقیقی است که از سوی ثبت احوال ارائه می‌شود، مطرح کرد: آمار دقیق جمعیت از طریق ولادت، سرشماری و فوت که از سوی ثبت احوال ارائه می شود به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه امروز کاهش جمعیت است که می‌تواند متأثر از امر ازدواج باشد، افزود: در بحث کاهش جمعیت با سه دسته از عوامل تأثیرگذار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به نگرانی از بی‌ثباتی خانواده، گفت: ترس از پایداری خانواده، فرزندآوری را بیش‌ از این به‌ تأخیر می‌اندازد و در نتیجه، بُعد خانوار کاهش می‌یابد. 

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از زوج‌ها در سالیان نخست ازدواج، از شریک زندگی خویش دل‌آسوده نیستند و در حال سنجش همسر و بررسی پایداری زندگی مشترک‌اند، پدیده‌ای که چنین پیشینه‌ای نداشته ‌است.

الصاق با بیان اینکه در‌ میان عوامل اقتصادی می‌توان دو عامل پُرهزینه‌ شدن فرزندآوری و بی‌ثباتی اقتصادی را در فرزندآوری دخیل دانست، اظهار داشت: بی ثباتی اقتصادی برآمده از تورم و بیکاری بر زندگی مردم تأثیری آشکار و نمایان می‌گذارد.

وی در پایان اذعان کرد: با افزایش گرایش زنان به حضور در عرصه‌های اجتماعی، مانند تحصیلات و کار مدرن که مهم‌ترین ویژگی‌ آن، دوری محیط کار از خانه است، فرزندآوری به بازدارنده‌ای از تحرک اجتماعی تبدیل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.