سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم شده است

نماینده مردم اردبیل گفت: مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم و عدم خرید از سوی سایر کشور‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بازار محصولات کشاورزی است که متاسفانه در تولید و بازار آشفتگی خاصی وجود دارد و طی 4 سال گذشته اقدام مناسبی در این مورد انجام نشده است.

 نماینده اردبیل، نیر و نمین افزود: در برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی راه حلی برای این مسائل دیده نمی شود، وزارت جهاد کشاورزی به جز محصول گندم برای خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی اقدامی نکرده است مثلا برای تولید سیب زمینی که سالانه حدود 5.2 میلیون تن بوده، نه برای بازار خارجی و نه داخلی برنامه ای وجود نداشته است.

وی ادامه داد: آیا خبر دارید در همین مدت مسئولیت شما در سال 94 قیمت فروش سیب زمینی تولید شده در استان اردبیل کیلویی حتی 50 تومان هم به فروش نرسید و چه خسارت جبران ناپذیری کشاورزان این استان متحمل شدند.

بدری تصریح کرد: آیا می دانید مواد اولیه پنبه کارخانه بزرگ سبلان پارس اردبیل از کدام کشور آسیای میانه وارد می شود؟ آیا خبر دارید سال گذشته و امسال هندوانه تولیدی دشت مغان روی دست کشاورزان مانده است؟ با وجود تولید مناسب داخلی به دلیل سوء مدیریت و برنامه نداشتن و گاهی ایجاد رانت برای افراد خاص نسبت به واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در ایام برداشت محصولات کشاورزی مجوز صادر می شود.

نماینده اردبیل، نیر و نمین افزود: در آستانه عید سال 96 تعرفه 7 محصول کشاورزی و دامداری جهت واردات کاهش داده شده است. آیا این ظلم به کشاورزان و دامداران و تولید کنندگان داخلی نیست؟ برای تنظیم بازار هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: واردات محصولات خطرناک تراریخته و بدون ضابطه سلامت کشور را به خطر انداخته است، استفاده بی رویه از سموم شیمیایی موجب به خطر افتادن سلامت غذایی مردم و باعث خرید نکردن سایر کشورها شده است. آقای حجتی حتما خبر دارید که استان اردبیل یکی از قطبهای اصلی ابتلا به سرطان روده و معده است؟

بدری تاکید کرد: شما چه اقدام موثری در مورد نقش کودهای شیمیایی مصرفی در اراضی کشاورزی و سموم در مراتع و باغها انجام داده اید؟ متاسفانه در برنامه وزیر پیشنهادی هیچ اشاره ای به این مسائل نشده است، آقای حجتی شما حافظ منافع کشاورزان هستید و در طول 4 سال چه اقدامی انجام داده اید.

نماینده اردبیل ، نیر و نمین خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی و وزارتخانه شما به عنوان یک کارمند ساده هم برای کشاروزان ارزش قائل نیست آیا شما برای این موارد پاسخی دارید؟

 انتهای پیام/ 

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.