سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد شغل از مصادیق واقعی ایثارگری

استاندارکرمان ایجاد شغل و اشتغالزایی را در شرایط کنونی کشور، یکی از مصادیق واقعی ایثارگری دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از همکاران ایثارگر و جانباز مجموعه استانداری کرمان، ضمن گرامیداشت 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، افزود: یکی از روزهای خاطره انگیز جمهوری اسلامی ایران، روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بود که مردم در این روز به پای کوبی پرداختند.
وی صبر و استقامت آزادگان، ایثارگران و جانبازان هشت سال دوران دفاع مقدس را ستدونی دانست و یادآورشد: تحمل شرایط و جو حاکم در دوران اسارت امری ستودنی است که خداوند این اجر و پاداش را ذخیره آخرت جانبازان و آزادگان قرار خواهد داد.
رزم حسینی با تاکیدبراینکه جامعه اسلامی ایران را می توانست به سمتی هدایت کرد که حرکت جهادی-نظامی به حرکت جهادی-اقتصادی تبدیل شود، یادآورشد: امروزه گوشه ای از عمق ایثار، فداکاری و مظلومیت رزمندگان دوران دفاع مقدس را می توان در شهدای مدافع حرم بویژه شهید حججی مشاهده و به نسل جوان معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان برای رضای خدا و دفاع از سرزمینشان بدون هیچ چشم داشتی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند، خاطرنشان کرد: علارغم اینکه تمام قدرتها پشت سر صدام قرار داشتند اما مقاومت و اراده ای که در رزمندگان و مردم شجاع ایران وجود داشت، موجب شد تمامیت ارضی کشور حفظ شود.
استاندار کرمان بر لزوم اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان با بهره گیری از هنرهای روز تاکید کرد و گفت: برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا که خود تجلیل از مقام شامخ شهداست یکی از ضروریت هایی است که در اقصی نقاط استان برگزار می شود.
رزم حسینی افزود: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی امروز دارای خصلت های خدادادی است و ارتباط صمیمی خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان با سردار سلیمانی، یکی از این خصلت هاست.
وی با ابراز امیدواری از اینکه خودمان را در شرایط کنونی جامعه بتوانیم حفظ کنیم، یادآورشد: اگر بخشی از جوانان نسل نو در مسائل دینی و مذهبی با ضعف احتمالی مواجه شده اند، بخشی از آن بدلیل دوگانگی بین رزمندگان و عملکرد مسئولین است که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
رزم حسینی ایجاد شغل و اشتغالزایی را در شرایط کنونی کشور، یکی از مصادیق واقعی ایثارگری دانست و افزود: مهمترین دغدغه امروز جامعه بحث اشتغال است که در این راستا همه افراد در حد بضاعت خود تلاش کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اگر بخشی از الزامات در استان کرمان تامین می شد، امروز شاهد توفیقاتی در حوزه های مختلف توسعه ای بودیم، یادآورشد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، تنها بیست درصد از انتظارات مدیریت استان برآورده شده است.
رزم حسینی با تاکید براینکه باید در جهت تعالی اقتصادی-فرهنگی جامعه گام های لازم برداشته شود، تصریح کرد: روند توسعه، فرآیند یک شبه ای نیست بلکه فرآیندی مستمر و پایدار است و این روند با حضور 22 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق استان کرمان سرعت یافته است.
وی با تاکید براینکه بهترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط به استان کرمان هستند که در راستای توسعه استان با یکدیگر هم نظر هستند، گفت: در دیدار اخیری که به اتفاق مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور صورت گرفت، معاون سیاسی وزیر کشور شهادت داد که یکی از استان هایی که به بلوغ سیاسی رسیده، استان کرمان است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه با تفویض اختیارات به استان ها، جوانگرایی در استان صورت می گرفت، افزود: در راستای طرح جانشین پروری، بیش از 250 نفر در استان شناسایی شدند که بدلیل اختیارات محدود استان ها، این طرح معطل مانده است.
 در ادامه این دیدار، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه امور ایثارگران و جانبازان توسط هادی احمدی افزادی مشاور استاندار کرمان، از 27 نفر از آزادگان مجموعه استانداری کرمان و واحدهای تابعه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد مقاومتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.