سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸۷۳ میلیون برای درمان مددجویان راور

بیش از ۸۷۳میلیون تومان برای بهداشت و درمان مددجویان راوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمد مهدی ترابی نژاد، مدیر کمیته امداد شهرستان راور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت را یکی از شاخص‌ترین اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: خدمات بهداشتی کمیته امداد شامل آموزش سلامت در دو حوزه بهداشت و پیشگیری، اهدای اقلام بهداشتی، احداث سرویس بهداشتی، ارائه خدمات بهداشتی ، معاینه دوره‌ای، بهسازی محیط های خودکفایی، بهداشت دهان و دندان و ارزیابی بهداشت زنان سرپرست خانوار است.
وی افزود: بیشتر مددجویان تحت حمایت از کهولت سن، بیماری و محرومیت رنج می برند که این افراد نسبت به تمامی افراد جامعه هدف نیاز به مراقبت های بیشتری در زمینه سلامت و بهداشت دارند و در این زمینه پرونده 5 بیمار نیازمند نگهداری جهت پرداخت هزینه های آنان تائید شده و تعداد 15 مددجوی بیمار دیگر نیز در انتظار تائیدیه کمیته فنی سلامت استان هستند.

ترابی نژاد تعداد بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد شهرستان راور را 126 بیمار عنوان و بیان کرد: کمیته امداد با مشارکت نیکوکاران و در قالب طرح شفاءنسبت به رفع نیازهای درمانی این بیماران اقدام می کند و پرونده های ویژه ای برای این بیماران تشکیل شده و ماهیانه کمک های بیمه ای و درمانی به این بیماران پرداخت می شود.

وی گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح شفاءبا حمایت از بیماران صعب العلاج این نهاد را در خدمت رسانی به این بیماران یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال تعداد 330 مدجو از کلاس های آموزشی و بهداشتی بهره مند شده اند، افزود: مددجویان شرکت کننده در این کلاس‌ها علاوه بر فراگیری آموزش های بهداشت فردی، محیطی و گروهی، اقلام بهداشتی متناسب با نوع آموزش نیز دریافت کرده اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان راور در ادامه به آمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده با مرکز بهداشت شهرستان راور تعداد 330 نفر از کودکان زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان شناسایی و تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و به منظور رفع سوء تغذیه این کودکان سبدهای کالایی توسط این نهاد تهیه و در اختیار خانواده های این کودکان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 260 نفر از زنان سرپرست خانوار و 58 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد شهرستان راور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، افزود: مددجویان بیمه شده، از مزایای بیمه تأمین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

ترابی نژاد از هزینه کرد بیش از 873 میلیون تومان برای بهداشت و درمان مددجویان راوری در سال 95 خبر داد و گفت: بیش از 486 میلیون و 598 هزار تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان و 386 میلیون تومان نیز بابت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان راوری در سال 95 هزینه شده است.

وی تصریح کرد:در چهار ماهه امسال نیز بیش از 54 میلیون تومان در حوزه بهداشت و درمان مددجویان شهرستان هزینه شده است.

انتهای پیام/ی

کمک کمیته امداد به مددجویان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.