سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی 38 مکتب در هرات به دلیل مشکلات امنیتی

در هرات 38 مکتب به دلیل عدم امنیت و خشکسالی تعطیل شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرزاق احمدی رییس بخش معارف هرات اظهار داشت که مکاتب در هرات و ولسوالی های آن اولین جایی است که در هنگام حوادث طبیعی، ناامنی‌ها متضرر می‌شود در حال حاضر38 مکتب در ولسوالی های کهسان، زنده جان،گلران، ادرسکن و شندند به دلایل خشکسالی، ناامنی‌ها و نبود معلم تعطیل است .

وی افزود: در برخی نقاط در ولسوالی هایی که از تهدید شدید امنیتی و وضعیت بد زندگی برخوردار هستند مکتب بیشتر در خانه‌های مردم برگزار می‌شود.

احمدی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که بخش معارف هرات با آن دست و پنجه نرم می‌کند نبود کتب درسی در مقاطع مختلف است که بارها این مشکل با وزارت معارف در میان گذاشته شده است اما تا حال رسیدگی جدی صورت نگرفته است.

رئیس معارف هرات در رابطه با مبارزه جدی فساد اداری گفت: اداره آنها تا حال دربخش های خدمات رسانی شفاف در مکاتب و جلب اعتماد مردم به این اداره و درحوزه استخدام معلمان به صورت درست عمل کرده اند.

وی افزود: درحال حاضر دربخش نظارت و شفافیت آموزش وپرورش هرات 20 پرونده فساد اداری از کارمندان در ولسوالی های ادرسکن، چشت، او به و فارسی وجود دارد که تاحال 5 پرونده به مراجع حقوقی و قضایی سپرده شده است.

احمدی گفت: برای رسیدن به اصلاحات و یک اداره با استانداردهای خوب باید مبارزه جدی علیه فساد در ادارات صورت گیرد که این خود می‌طلبد تا دولت حمایت جدی و قاطعی را با مسوولین ادارات داشته باشد.

در حال حاضر اداره آموزش و پرورش هرات درسال 1396 نزدیک 900 هزار دانش آموز در هرات و ولسوالی های هرات دارد و یک هزار و ۲۷ باب مکتب درشهر وولسوالی های آن به صورت فعال است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.