سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار:

خبرنگاران باید چشم سوم جامعه باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: خبرنگاران باید چشم سوم جامعه باشند و با نقد منصفانه مسؤولان را به تحرک وا دارند، نه اینکه به دلیل وابستگی به جناح خاصی مسؤولان را تخریب کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد عصاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و به همین دلیل خبرنگاری یکی از خطیرترین شغل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری مانند شغل انبیا است، افزود: انبیا پیام‌هایی را که به صورت وحی از طرف خدا دریافت می‌کردند بدون دخل و تصرف به مردم انتقال می‌دادند، خبرنگاران هم همین کار را باید انجام دهند و خبر را بدون دخل و تصرف انتقال دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار گفت: خبرنگاری این نیست که فقط یک خبر از ما بگیرد، خبرنگاران باید چشم سوم جامعه باشند، نقد منصفانه خبرنگار ما را به تحرک وا می‌دارد، نظارت آگاهانه یعنی که مسؤولان را نظارت کند و این یعنی آشنایی با قانون اداره فرهنگ و ارشاد است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد از نبود مجتمع فرهنگی در این شهرستان این موضوع را در بین مردم و مسؤولان به دغدغه تبدیل کرده است، اضافه کرد: خوانسار تنها شهرستانی است که مجتمع فرهنگی ندارد؛ خبرنگاران حرفه‌ای همان‌گونه که در تسریع ارسال خبر دغدغه دارند باید ناظر مسؤولان باشند.

عصاری ادامه داد: نقد خبرنگاران باید منصفانه باشد نه مغرضانه ، این طور نباشد که یک موردی را با قرض‌ورزی نقد و خبری کنند، منصفانه نیست که قضاوت‌های بی پایه و اساس علیه مسؤولان مطرح شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مورد اعتماد بودن خبرنگاران برای مسؤولان مهم است، گفت: در شأن خبرنگاران نیست به دلیل وابسته بودن به جناح خاصی مسؤولان را تخریب کنند که زحمات چند ساله مسؤولان نادیده گرفته شود.

گفتنی است در پایان این برنامه از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.