سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص یک هزارو ۵۰۰ میلیون ریال برای احیاء پل تاریخی قلعه جوق ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از احیاء مجدد پل تاریخی قلعه جوق (پل باراندوز) ارومیه و اختصاص یک هزارو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احیای این پل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری گفت : حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی آذربایجان غربی از اصلی ترین وظایف اداره کل میرلاث فرهنگی آذربایجان غربی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد : در سال 94 مطالعات آسیب شناسی پل تاریخی قلعه جوق ( پل باراندوز) ارومیه شروع شده و اقدامات اولیه برای بستر سازی صفه زیرین پل که بخاطر سیل و فرسایش سالیان اخیر از بین رفته بود انجام گرفته است .


وی افزود: در همان سال 250 متر مکعب بستر رودخانه در محل پی پل بستر سازی شده و برای اینکار 150 میلیون ریال هزینه شد.


جباری گفت: فاز دوم از مرمت این پل مربوط به احداث پایه های سنگی است که با اعتباری بالغ بر یک هزارو300 میلیون ریال در ابعاد 100 متر مکعب درمراحل پایانی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد : در فاز سوم مرمت آجر کاری و عملیات اصلی آغاز می شود که برای اتمام این مرحله نیز با بهره مندی از اعتبارات ملی و ستاد بحران استان مبلغ یک هزارو 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده تا بطور کامل مرمت این پل به اتمام برسد .


گفتنی است پل تاریخی قلعه جوق یا پل باراندوز ارومیه مربوط به دوره صفویه بوده و در تاریخ 25/ 12/ 79 بشماره 3476 در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است .

 

انتهای پیام/م

 

بیش از یک هزار میلیون ریال اعتبار برای احیاء پل تاریخی قلعه جوق ارومیه اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.