سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد قرق ها در راستای کمک به فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی در استان یزد استفاده شود

معاون اداری، مالی محیط زیست استان یزد گفت: همه مردم و مسئولان در حفظ گونه های گیاهی و حیوانی در مناطق حفاظت شده مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا ذوالفقاری معاون اداری، مالی محیط زیست استان یزد گفت: باید از درآمد قرق ها برای کمک به فرهنگ سازی و همچنین آموزش مردم و فعالان و دوستداران محیط زیست در راستای حفظ منابع طبیعی و سرمایه های موجود در استان استفاده شود.

ذوالفقاری روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان محیط زیست مهریز افزود:واگذاری قرق های اختصاصی به افراد تحت نظارت عالی محیط زیست و برای جلب مشارکت بخش خصوصی و فعالان زیست محیطی برای حفظ منابع گیاهی و جانوری است.

وی گفت :در سال های اخیر بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست و اهداف دولت، پنج فرقگاه اختصاصی در کشور به افراد واگذار شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از این تعداد ، سه قرق اختصاصی شامل مناطق روباز و علی آباد چهل گزی در شهرستان مهریز و همچنین قرق منصور آباد در روستای دربید در شهر یزد طبق مقررات واگذار شده است .

وی ادامه داد: هنوز تعدادی افراد در نوبت پذیرش اداره قرقگاه های اختصاصی در استان و مهریز هستند که تقاضای آنها در راستای مقررات سازمان محیط زیست بررسی و اقدام می شود.

ذوالفقاری تصریح کرد:این استان در قرق های اختصاصی در سطح کشور به لحاظ تعداد و فعالیت های انجام شده پیشگام است.

وی گفت: همه مردم و مسئولان در حفظ گونه های گیاهی و انسانی در مناطق حفاظت شده و طبیعی استان مسئول هستند و باید در کنار متولیان امر وظایف خود را انجام دهند.

در این مراسم همچنین رئیس اداره محیط زیست و فرماندار مهریز به اهمیت فرهنگ سازی ، آموزش ، حفظ محیط زیست و گونه های نادر آنها توسط مردم و با همراهی فعالان این عرصه تاکید کردند.

همچنین با لوح سپاس از خبرنگاران ، حافظان محیط زیست ، محافظ نمونه و ماموران زیرپوشش قدردانی بعمل آمد.

منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران با وسعت 230 هزار کیلومتر از مناطق مهم و ارزشمند شکار ممنوع کشور در مهریز محسوب می شود .

مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

درآمد قرق ها در راستای کمک به فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.