سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور؛

ضرورت تغذیه فکری هیاتهای مذهبی و تشکلهای دینی

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور،تغذیه فکری مخاطبان را در مناسبت های مذهبی از جمله عزاداری ها ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا معممی مقدم  مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی،در نشست ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی و عزاداری های استان گفت : تشکل های دینی و مراکز فرهنگی، به دلیل مهیا کردن فرصت تبلیغ فرهنگ ، دو ظرفیت مهم و سرمایه اجتماعی برای ایران اسلامی هستند.

وی افزود: یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در هر استان تغذیه فکری، محتوایی، نظارت و همراهی هیات های مذهبی و تشکل های دینی در کشف و انتقال بهتر پیام مجالس دینی است.

وی گفت : جریانات و اتاق های فکر صهیونیسم بین الملل و آمریکا به شدت در خصوص جلوگیری از بسط و گسترش شیعه برنامه ریزی می کنند و این رویکرد را هم در بعد نظامی و هم حوزه فرهنگی تعریف کرده اند که داعش نمود همین رویکرد در بحث نظامی بود.

مقدم افزود: متاسفانه دشمن در جبهه فرهنگی هم توفیقاتی را در حوزه های مختلف از جمله افراط گرایی مذهبی شیعه، پیدایش و گسترش تشیع انگلیسی به دست آورده و این موضوعات مخاطراتی محسوب می شوند که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باید برای باورپذیری نسبت به نقش آفرینی بیشتر و برون رفت از این وضعیت برنامه ریزی کند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ،همچنین گفت: اگر چالش های مطرح در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی به موقع و به صورت درست مدیریت نشوند، به چالش های امنیتی تبدیل می شوند همان گونه که امروز برخی مراسم عزاداری و تریبون های مبلغان و مداحان برای ضربه زدن به امنیت ملی کشور هدف گذاری شده اند.

وی بیان کرد: بر همین اساس باید کارکرد و خروجی برنامه های هیئات مذهبی منجر به افزایش مثبت اندیشی و رضایت مندی در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/خ

هیئات مذهبی منجر به افزایش مثبت اندیشی  در سطح جامعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.