سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان:

بهره برداری از بازارچه فرش هفته دولت در خرم آباد

بازارچه فرش تا هفته دولت در خرم آباد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بهره برداری از بازارچه فرش لرستان با مساحت ۳ هزار مترمربع، در قالب ۵۶ غرفه و با کاربری آموزشی، تجاری و نمایشگاهی تا هفته دولت در خرم آباد آغاز می‌شود.

غضنفری‎ امروز در جلسه بازارچه فرش لرستان با بیان اینکه فرش‌های دست‌بافت لری نه تن‌ها در مرکز لرستان بلکه در بازار‌های استان‌های همجوار همچون همدان، مرکزی، اصفهان و کرمانشاه نیز عرضه می‎شود افزود: این فرش‌ها باوجود طرح‎‌های ساده و بی‌بدیل با طرح‎ قالی‎‌های دیگر ازنظر کیفیت متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه قالی اصیل لری طرفداران زیادی در میان معماران و دکوراتیو‌های اروپایی برای خود پیداکرده است گفت: روش‎‌های بافت و طرح‎‌های قالی در میان تیره‎‌های متعدد اقوام لر در تمامی این مناطق کم وبیش یکسان بوده و فرش‎‌های آن‌ها اغلب با کاربرد رنگ‎‌های طبیعی و به‌صورت ضخیم بافته می‎شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، فرش لری را ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی لرستان دانست و افزود: باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کرد.

غضنفری ابراز امیدواری کرد بازارچه فرش در لرستان نقطه عطفی در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر فرش لرستان باشد.

 انتهای پیام/ د

بازارچه فرش با مساحت ۳ هزار مترمربع در خرم آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.