سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افضلی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات؛

باید به معرفی وزیر جوان لبیک گفت/ دغدغه جهرمی استفاده از فضای سایبری برای ایجاد ثروت است

نماینده مردم شهرستان اقلید گفت: به گفته رهبری جوانان گنج هستند و هر جا جوانان را باور کردیم موفق عمل کردیم پس باید به معرفی وزیر جوان لبیک بگوییم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در جریان رأی اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، اظهار داشت: 

در عصر اطلاعات رقابت بین ملت‌ها و احیانا تقابل بین آنها در تمامی زمینه‌ها از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی در بستر و گستره اطلاعات و فناوری اطلاعات است و غفلت از این صحنه کارزار خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: فضای مجازی تراوایی شده که در وسط میدان شهر قرار دارد، متأسفانه امکان آتش زدن آن وجود ندارد و تنها راه مهار و کنترل آن و جلوگیری از سمومی است که در آن پنهان شده اند به شناخت و مدیریت فضای مجازی نیاز دارد.

افضلی تصریح کرد: فضای مجازی با این شاکله‌ای که دارد به نیروهایی جوان و تأثیرگذار نیازمند است، به همین دلیل لازم است مدیریت این ساختار به دست یک جوان کارآمد و جسور و از خانواده معظم شهدا که پایبندی به انقلاب شکوهمندی انقلاب اسلامی دارد، اداره شود.

نماینده مجلس بیان داشت: از منصورخوانی تشکر می‌کنم که یکی از مطالبات جدی مردم را لبیک گفتند و امیدوارم مجلس به همین مطالبه به حق مردم با رأی بالای خود تحقق بخشد.

وی ادامه داد: هر جا که جوان‌ها را باور کردیم و به آنها اعتماد کردیم با حداقل خطا درخشیده‌اند؛ از دفاع مقدس گرفته تا عرصه‌های مختلف علمی مانند نانو، آی‌ تی، هوا فضا و بیوتکنولوژی و اگر اکنون در عرصه‌های مختلف علمی حرفی برای گفتن داریم نتیجه اعتمادی است که به جوانان کرده‌ایم.

افضلی تأکید کرد: جوانانی که به فرمان مقام معظم رهبری هر کدام یک گنجینه هستند و جوانان دهه هفتادی مانند شهید حججی که دنیا را تکان داد ما باید آن‌ها را باور کنیم برخی از دوستان سوال‌هایی را درباره جهرمی مطرح کرده‌اند، همه شما اذعان دارید که هنر مدیریت در گروی مدرک بالای دانشگاهی نیست و بنده به عنوان یک عضو کوچک دانشگاهی و کسی که به مدت 27 سال عضو هیأت علمی دانشگاه بوده است به اتفاق نظر بسیاری از اساتید دانشگاه ایمان داریم که جهرمی به دلایل ذکر شده بهترین گزینه برای وزارت ارتباطات هستند.

نماینده مجلس اذعان داشت: ما در زمینه علمی و فناوری از کشورهای جهان اول فاصله چندانی نداریم و برخی دوستان مطرح می‌کنند که جهرمی جوان و کم تجربه است، نظر همه حتی مخالفین این بود که چرا دولت روحانی از جوانان استفاده نمی‌کند.

وی افزود: ما نیازمند نیروی جوان هستیم و مطمئنا نمی‌توان جوانی را پیدا کرد که 4 بار سابقه وزارت داشته باشد، جوانی که از مقطع کارشناسی شروع کرده، در اکثر شوراهای عالی مشورتی حضور دارد و عضو هیأت مدیره شرکت زیرساخت که یکی از شرکت‌های معتبر است اکنون به ریاست رسیده است. به نظر شما آیا کم تجربگی است؟

افضلی بیان داشت: چگونه می‌توان چنین جوانی با این سابقه درخشان پیدا کرد مگر چند جوان این چنین کارآزموده در کشور داریم؟ همین که یک فرد در این سن عمر خود را چنان مدیریت کرده که در یک فاصله زمانی محدود خود را از کارشناسی به کاندیداتوری وزارت رسانده نشانه درایت و مدیریت اوست.

نماینده مجلس افزود: رئیس جمهور گفت که دغدغه او استفاده از ظرفیت‌های سایبری برای پیوند با تولید و ایجاد ثروت به همراه ایجاد اشتغال در سطح قابل ملاحظه‌‌ای است و صرفا تنها با مطالعه استراتژیک به این نتیجه خواهید رسید که او این حوزه را به خوبی می‌شناسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهادت می‌دهم استراتژی تمام کشورهای جهان اول به همین گونه است و لازم است که تأکید کنم جهرمی حوزه و دنیا را به خوبی می‌شناسد.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.