سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت 50 درصد پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان مرکزی

مدیرکل اقتصادی استانداری مرکزی از پرداخت 50 درصد پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان مرکزی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نعمتی مدیرکل اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت : ۵۰ درصد خرید تضمینی گندم به میزان ۴۵۰میلیارد ریال به کشاورزان این استان پرداخت شده و پیگیری برای پرداخت بقیه این مطالبات در دستور کار است.

نعمتی افزود : از ابتدای فصل برداشت امسال تاکنون ۲۲۳هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده که ۵۰درصد ازسوی دولت به صورت تضمینی و ۵۰ درصدهم از طریق بورس خریداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان مرکزی ۴۰۰هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای نگهداری هم ، ۲۰۰هزار تن است اضافه کرد: در حال حاضر ۴۸۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان مرکزی موجود است که برای خریدهای بعدی باید میزان زیادی از این گندم به استان های دیگر صادر شود.

حسنی مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم در پنجم مرداد امسال گفت :تا ۱۲ تیرماه ۵۰ درصد مطالبه کشاورزانی که در ابتدا گندم آن‌ها خریداری شده پرداخت شده است.

حسنی با بیان اینکه گندم استان مرکزی در ۳۰ مرکز خرید به صورت تضمینی خریداری شده است گفت: به علت کمبود نیرو و مشکلاتی مانند تفاوت در بدست‌آمدن گندم استان، زمان خرید تا اواخرشهریورماه طول می‌کشد.

این درحالی است که وی سال گذشته از ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم دراستان مرکزی خبرداد واین موضوع حکایت از کاهش ۵۰ درصدی مراکزخرید در استان مرکزی دارد.

در تاریخ ۱۳ خرداد امسال غلامرضا ملکی معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیازکشاورزان این استان را اعلام و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار ریال عنوان کرد.

با توجه به اینکه سال گذشته هر کیلو گرم گندم با قیمت تضمینی ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال از گندم کاران استان مرکزی خریداری شد قیمت خریدتضمینی گندم  در هرکیلو تنها ۳۰۰ ریال افزایش دارد که به توجه به نرخ تورم مبلغ کمی است.

انتهای پیام / ج

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.