سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برنامه جدید امنیتی در شهر کابل؛ تامین امنیت ساحه دیپلمات‌نشین در اولویت قرار دارد

برنامه جدید امنیتی شهر کابل با افراز پاسگاه‌های امنیتی از ساحه دیپلمات‌نشین کابل آغاز و ولایت‌های هم جوار کابل را در بر می‌گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دولت افغانستان پس از حمله مرگبار چهار راهی زنبق شهر کابل، برنامه جدیدی را برای تامین امنیت شهر کابل روی دست گرفته است.

مسوولان امنیتی زون پایتخت و شهرداری کابل به صورت مشترک این برنامه را طرح ریزی کرده و اجرا خواهند کرد. به گفته مسوولان، این برنامه از سوی رییس اجرایی و رییس جمهور نیز تایید شده است.

افراز پاسگاه‌های جدید بازرسی، نصب دروازه‌های اسکنری در دوازه‌های ورودی ساحه وزیر اکبر خان، نصب کمره‌های امنیتی در جاده‌های شهر، جلوگیری از ازدحام ترافیک و ایجاد سرک‌های بدیل برای منطقه دیپلمات‌نشین شهر کابل جز این برنامه‌های جدید است که از همین اکنون آغاز و تا سه ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

افزایش فعالیت‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های کابل و ولایت‌های همجوار جز برنامه میان مدت امنیتی شهر کابل است که تا شش ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

سالم احساس معاون معینیت ارشد امنیتی وزارت داخله گفت که قدم‌های ابتدایی برای اجرای طرح امنیتی جدید شهر کابل تثبیت شده که براساس آن ۲۶ پاسگاه بازرسی امنیتی، ۲۷ موانع در کانال‌های ورودی ساحه وزیر محمد اکبر خان و ایجاد ۱۰ مسیر انحرافی برای تامین امنیت این ساحه دیپلمات‌نشین در نظر گرفته شده است.

آقای احساس افزود که در هر یکی از این پاسگاه‌ها دروازه‌های اسکنری و سگ‌های آموزش دیده برای پیدا کردن مواد منفجره نصب و گماشته خواهند شد.

او تاکید کرد که روند تامین امنیت شهر کابل پس از ساحه دیپلمات‌نشین به سطح شهر، ولسوالی‌های کابل و ولایت‌های همجوار گسترش می‌یابد.

به گفته او، آوردن اصلاحات و تقویت برنامه‌های آموزشی در پولیس کابل و ایجاد یک کندک ۵۰۰ نفری ضد شورش نیز در برنامه امنیتی شهر کابل گنجانیده شده است.

عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل نیز گفت که کنترل ازدحام ترافیک در سطح شهر کابل، سیستم ثبت دیجیتالی وسایط، ایجاد مرکز کنترول امنیتی با نصب کمره در سطح جاده‌ها و تطبیق برنامه آدرس یابی در شهر کابل از مسوولیت‌های شهرداری در طرح جدید امنیتی شهر کابل است.
آقای حبیب‌زی افزود: "ما به این نتیجه رسیده‌ایم که کنترول ازدحام ترافیک، ثبت وسایط و ساخت جاده‌های شهر کابل پولیس را در تامین امنیت این شهر کمک می کند".

به گفته وی، برنامه‌های مربوط به شهرداری تا پایان سال ۱۳۹۷ اجرایی خواهند شد.

الهام عمر هوتکی رییس انکشافی زون پایتخت نیز گفت که ایجاد راه بدیل برای منطقه وزیر محمد اکبر خان هم از مسوولیت‌های این اداره است.

آقای هوتکی بیان داشت که بدیل سرک وزیر محمد اکبر خان از مکروریان ۴ تا چهار راهی شهید در امتداد دامنه‌های تپه وزیر محمد اکبر خان در نظر گرفته شده که بررسی تخنیکی آن تکمیل شده است.

به گفته وی، توافق صاحبان خانه‌های که در مسیر سرک بدیل وزیر محمد اکبرخان تخریب خواهد شد، گرفته شده و برای آنان آپارتمان توزیع می‌شود.

طرح جدید امنیتی شهر کابل، پس از حمله چهارشنبه ۱۲ جوزا که در آن تانکر مملو از مواد انفجاری قبل از ورود به منطقه وزیر محمد اکبرخان منفجر شد و ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، ترتیب شده و اجرایی می‌شود.

این حمله اکثر نمایندگی‌های سیاسی را در کابل تقریباً در حالت تعلیق در آورده است.

پس از این حمله، رییس جمهور غنی از شهروندان کابل خواست که به وی، شش ماه فرصت دهند تا برنامه امنیتی مطمینی را برای پایتخت در دستور اجرا بگذارد.

با آنکه در این روزها نیز کابل شاهد گسترش انفجارها و ناامنی هاست، دیده شود که طرح جدید امنیتی برای تامین امنیت پایتخت چقدر مفید واقع می شود.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.