سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

صادرات 40 درصدی محصولات خراسان شمالی به افغانستان

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری افغانستان با 40 درصد بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: ترکمستان با 17 ممیز 6 دهم درصد دومین کشور هدف صادراتی استان است و مابقی مربوط به کشو های ترکیه،هند، پاکستان،عراق، ایتالیا، هلند، آلمان، فرانسه، آذربایجان و گرجستان و . . . است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات در سال جاری از نظر وزنی در این استان 192 درصد و از نظر ارزشی 102 درصد افزایش یافته است، افزود: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در رشد این ارقام تاثیرگذار بوده است.

صمدی رویکرد این اتاق در سال جاری اعزام هیات تجاری به کشورهای اروپایی برشمرد واظهار کرد :علاوه بر معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این استان سرمایه گذار خارجی نیز برای اجرای طرح های مختلف به این استان جذب کنیم.

وی بر اهمیت راه اندازی بازارچه مرزی پرسه سو نیز تاکیدکرد و گفت: راه اندازی این بازارچه باعث رونق اقتصادی بین دو کشور بخصوص این استان خواهد شد و اگر در این مرز تردد برقرار شود کمک بزرگی به توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

صمدی افزود: هم اکنون خراسان شمالی تنها استان کشور است که بازارچه مرزی ندارد در صورتی که این منطقه مرزی آرام، مقرون به صرفه و توجیه پذیر است.

وی اظهار کرد: سهم اشتغال در استان در سه بخش کشاورزی با 39 ممیز6 دهم درصد، صنعت با 24 ممیز3دهم  درصد و خدمات 36 ممیزیک دهم درصد است.

وی با بیان این که سهم استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است، گفت: اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

گفتنی است:خراسان شمالی افزون بر 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.

انتهای پیام/آ

بیشترین سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.