سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارف در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

نبود وزیر زن از ایرادهای کابینه است/ معرفی نشدن وزیر علوم در آستانه سال تحصیلی اشکال دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: ضمن حمایت از وزرای پیشنهادی اعلام می‌کنم عدم حضور وزیر زن از ایرادهای کابینه است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران به عنوان موافق با اعضای پیشنهادی کابینه دولت دوزادهم اظهار داشت: عملکرد دولت در این دوره نسبت به 4 سال گذشته بسیار متفاوت است و نکته مهم همراهی مجلس با دولت است که مجلس دهم همواره این راهبرد را داشته است و امیدواریم دولت با اتکا به این نکات بتواند عملکرد ارزشمندی را در این دوره داشته باشد.

عارف با بیان اینکه ضمن حمایت کلی از مجموعه وزرای پیشنهادی باید به نکته‌ای اشاره کنم که انتخاب‌های بهتری هم می‌توانست در زمینه اعضای کابینه وجود داشته باشد، گفت: ما باید این اصل کلیدی را بپذیریم که دولت برای آنکه بتواند برنامه‌های خودش را اجرا کند نیاز به همکاری، همدلی و تفاهم دارد و باید از دولت یک صدا شنیده شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بنده از پیشنهاد‌ها و خط مشی ‌های پیشنهادی دولت تشکر می‌کنم، اظهار داشت: این برنامه ارائه شده نشان دهنده شناخت دقیقی است که دولت از مسائل و اولویت‌های کشور دارد.

وی با اشاره به اصول و جهت‌گیری‌های بنیادی دولت گفت: در این زمینه می‌توان به مواردی چون توجه به منافع ملی، تعامل سازنده و مؤثر با دنیا، رعایت حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، پایدارسازی محیط زیست و حمایت از جوانان بیانگر جهت‌گیری درست دولت در چارچوب اسناد بالادستی است.

عارف ادامه داد: بنده برنامه‌های دولت را مرور کردم که هم منطبق با سند چشم‌انداز و هم سیاست‌های کلی در بخش‌های مختلف است و مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اصل 44 قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه آنچه امروز به عنوان یک ضرورت لازم است و سازمان برنامه و بودجه باید به آن توجه کند آن است که هم در برنامه دولت و هم برنامه وزرا بعضاً دیده می‌شود که شاخص‌های کمی برای ارزیابی برنامه در نظر گرفته نشده است در حالی که شاخص‌های مد نظر ما در افق سند چشم‌انداز مشخص است و ما باید در منطقه جایگاه اول را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: انتظار ما این است که در چارچوب برنامه‌ای که دولت اعلام کرده شاخص‌های کمی ارزیابی  هم توسط سازمان برنامه و بودجه در چارچوب احکام برنامه ششم تدوین شود.

عارف در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت در 8 بخش مجزا تصریح کرد: جهت‌گیری دولت در بخش اقتصادی اصلاح ساختار است که اغلب مشکلات ما در بخش اقتصاد ریشه در مسائل و مشکلات ساختار اقتصادی دارد که دولت در این برنامه به این اصلاحات توجه ویژه‌ای کرده است.

نماینده مردم تهران گفت: اصلاحات اقتصادی برای رشد اقتصادی فراگیر، مستمر اشتغال‌زا و ضد فقر، دستیابی به ثبات اقتصادی، توسعه بخش خصوصی، که امروز یک ضرورت است به مفهوم واقعی و جدی میدان‌داری کند، افزایش درون‌زایی اقتصاد از جمله مواردی است که دولت در برنامه‌های اقتصادی خود عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور هم از دیگر مواردی است که دولت در برنامه خود  به آن توجه کرده است اظهار داشت: متأسفانه نظام بانکی ما در وضعیت نگران‌کننده قرار دارد و باید اولویت اول دولت اصلاح نظام بانکی باشد.

عارف با اشاره تدبیر دولت برای تغییر ساختار نظام بانکی اظهار داشت: یکی از واقعیت‌های کشور فرار مالیاتی است و باید حتما در این زمینه سنبت به اصلاح ساختار‌ها توجه شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اصلاح قوانین بازنشستگی در این بخش دیده شده است، گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از مواردی است که در برنامه ششم به آن توجه شده و حداقل 65 میلیارد دلار در سال تکلیف دولت است تا در این زمینه گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه مقاله با آسیب‌های اجتماعی یکی از محورهای مهم و مورد توجه دولت در بخش اجتماعی است خوشبختانه با اهداف و برنامه‌هایی که دولت در نظر گرفته می‌توانیم امیدوار باشیم که در 4 سال آینده وضعیت خوبی در این زمینه پیدا کنیم.

عارف با اشاره به برنامه های دولت در بخش اجتماعی متذکر شد: توزیع عادلانه فرصت‌ها برای کسب درآمد و ارتقای زندگی افراد، دسترسی بدون تبعیض به خدمات اجتماعی و سرمایه اجتماعی از جمله مواردی است که دولت در این بخش در نظر گرفته است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه همچنین در این بخش دولت توجه ویژه‌ای به  بازنگری در ساختار و فرایند نظام آموزشی دیده است، گفت: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش یک سند ارزشمند و مترقی است و باید هم دغدغه وزارت آموزش و پرورش و هم کل دولت باشد تا این سند هر چه زودتر اجرا شود.

وی ادامه داد: تقویت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی یکی دیگر از اولویت‌های دولت در این بخش است که در دولت اول هم به آن توجه ویژه‌ای شد که امیدوارم در دولت جدید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

عارف با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش فرهنگی متذکر شد: واگذاری اغلب تصدی‌های اجرای بخش فرهنگی و به بخش‌های غیردولتی که در اینجا بارها به هنرمندان و بخش‌های فرهنگی این وعده داده شده که نظام‌های صنفی در بخش فرهنگ و هنر ایجاد شود که ما خواستار توجه ویژه به این مسئله هستیم تا فرهنگ و هنر بیشتر مردمی شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به برنامه های دولت در بخش سیاسی تأکید کرد: دولت در این زمینه جهت‌گیری‌های خوبی به ویژه برای تعامل سازنده با دنیا پیش‌بینی کرده است و در دولت دوم باید اولویت سیاست خارجی ما توسعه روابط‌مان با کشورهای همسایه و اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه در بخش سیاست داخلی هم برنامه های خوبی تدارک دیده شده است، گفت: اجرای حقوق شهروندی باید به طور جدی در این دولت عملیاتی شود و اگر نیاز به قانون است دولت لایه آن را به مجلس ارائه دهد. قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم یکی از مطالبات جدی است و اگر ما شعار مبارزه با فساد می‌دهیم  هیچ راهی جز این نداریم که در این رابطه اقدام جدی انجام دهیم.

عارف درباره ترکیب کابینه گفت: خوشحال هستیم که تعدادی از چهره‌های برجسته که در دولت اول موفقب بودند مجددا در کابینه حضور دارند و خوشبختانه در بین وزرای پیشنهادی جدی چهره‌های برجسته جدیدی دیده می‌شود که سابقه درخشانی در امور اجرایی کشور دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران گفت: البته ما در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم اما جای اشکال دارد که وزیر علوم معرفی نشده است و از رئیس جمهور می‌خواهیم که هر چه سریعتر وزیر علوم را معرفی کند و دانشگا‌ه‌ها وزیر خود را داشته باشند.

انتهای پیام /

 

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
این حرف خودت نیست فکر تحت فشار خانمت باشه ایZZZZZZZZ
Ali
۱۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
همین زنان پدر مارو درآوردن

نباشن بهتره
Ali
۱۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
همین زنان پدر مارو درآوردن

نباشن بهتره