سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

حفظ امنیت در این استان حساستر از سایر نقاط کشور است

استاندار خراسان رضوی گفت:حفظ امنیت در خراسان حساستر از سایر نقاط کشور و نیازمند توجه بیش از پیش ناجا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در مشهد افزود: این استان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و کلانشهر مشهد سالانه پذیرای ۲۵ میلیون زائر و گردشگر خارجی می‌باشد لذا حفظ امنیت در خراسان حساستر از سایر نقاط کشور و نیازمند توجه بیش از پیش ناجا است.

 
وی افزود: اصلاح ساختار نیروی انتظامی در خراسان رضوی و به خصوص مشهد نیازمند توجه جدی نهاد‌های بالادستی و فرماندهی ناجا است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به وجود ۳۴۰ هزار تبعه خارجی مقیم خراسان رضوی و سفر سالانه ۲۷ میلیون زائر و گردشگر به مشهد ایجاد امنیت و نظارت بر اماکن در این منطقه ضروری است.

رشیدیان گفت: همچنین حاشیه شهر مشهد و وجود بیش از یک میلیون حاشیه نشین در ۶۶ پهنه این کلانشهر نقاط حساس برای برقراری امنیت بوده لذا توجه جدی به نیروی انتظامی با توجه به گستره فعالیت این نیرو ضروری است.

وی افزود: مشهد همیشه جزو اهداف مستقیم تروریستم بوده است. در خراسان رضوی همواره تهدیدات مختلف توسط گروه‌های تروریستی وجود داشته که با هوشیاری، بیداری و برخورد به موقع نیروی انتظامی این توطئه‌ها خنثی شده است.

رشیدیان ادامه داد: همچنین در سال‌های اخیر به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در برخی موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه گذاری تجمعات مختلفی صورت می‌گرفت که با تدبیر مناسب فرمانده انتظامی خراسان رضوی این تجمعات بدون کوچکترین مساله مدیریت شده اند.

وی گفت: مناسبت‌ها و تجمعات قانونی نیز در سال‌های گذشته در مشهد و حرم مطهر رضوی به نحو مناسب و بدون تنش مدیریت شد بطوری که حتی در کشور‌های توسعه یافته نیز برگزاری تجمعات سالم نظیر تجمعات سیاسی که در جریان انتخابات داشتیم کم سابقه است.

استاندار خراسان رضوی افزود: همراهی و همکاری نیروی انتظامی خراسان رضوی با دستگاه‌های مختلف نظیر قوه قضاییه همیشه در گسترش عدالت موثر بوده است. این فرماندهی همراهی خوبی با همه دستگاه‌های اجرایی داشته است.

وی گفت: در حوزه مسائل مرزی، قاچاق و مواد مخدر خراسان رضوی از استان‌های پردغدغه بوده و می‌باشد و نیروی انتظامی با افزایش کشفیات و برخورد با قاچاقچیان اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام داده که باید ادامه یابد.

رشیدیان گفت: باید قدردان امنیت پایدار در کشور باشیم. این امنیت پایدار به دلیل وجود سبزقامتان همیشه آماده دفاع از امنیت نظام و مردم و با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه امام حسین (ع) تامین شده است.

وی افزود: در صورت نبود امنیت تمام کار‌های توسعه‌ای کشور مختل می‌ماند. نگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی به نیروی انتظامی همیشه ویژه بوده و همواره در موضوع ایجاد امنیت پایدار در عین مردمی بودن نیروی انتظامی تاکید داشته اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نیروی انتظامی در طول سال‌ها به خوبی این منویات را عملی ساخته و به مقابله موثر و مبارزه مستمر با عوامل مخل امنیت همواره اهتمام داشته است.

فرمانده سابق انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ظرف شش سال فعالیت در این استان سعی شد شرمنده امام رضا (ع) نباشم. با عنایت امام هشتم (ع) موفقیت‌های خوبی در ارتقا امنیت داشتیم. پلیس رضوی باید همه تلاش خود را برای خدمت به کار بندد.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: نگاه حاکم بر فضای انتظامی در این مدت نگاه اجتماعی بود و مردم، علما و بزرگان، شورای تامین و مسئولان همراهی خوبی با نیروی انتظامی در خراسان رضوی داشتند.

در این مراسم سردار غلامعلی کریمی به عنوان فرمانده انتظامی جدید خراسان رضوی معرفی و از خدمات سردار بهمن امیری مقدم تقدیر شد. سردار کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران بود.
 
انتهای پیام//ف.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.